Jag har förbättrat mig igen... =)

Läste på någon blogg förut om en utmaning som gick ut att man skulle förbättra sin tip på att springa en mil med 30 sekunder vid varje försök. Damer och Herrar, jag vill meddela att jag har klarat det hela med bravur! Dessutom klådde jag alla andra som stog på löpbanden i både snabbhet, tid och uthållighet. Det är ju alltid en tävling! =)

Försök 1: 55:20
Försök 2: 54:50
Försök 3: 54:10
Försök 4: 53:10


Idag gick det riktigt bra trots att jag inte trodde att jag skulle orka en ynka kilometer när jag med tunga steg gick till gymet. Nu har jag ju i och för sig inte tränat nån kondition alls mellan föröken och det är si så där 2-3 veckor mellan dem men jag är glad ändå. Måste nog börja köra kondition oftare, men det är ju inte lika roligt som styrketräningen... Men jag ska testa ge mig på den där backen jag hittade i helgen nån dag... Men jag fasar för att det kommer att vara obarmhärtigt jobbigt, fast det är väl det som är meningen...

Kom att tänka på en sak när jag sprang idag också... Det kryllar ju av midgets på gymen... Man ser dem oftast när de springer brevid en ett bra tag för skillnaden blir verkligen påtaglig då,... Ja, jag pratar ju naturligtvis om alla dessa minikorta tjejer... Inte för att det är nått fel på att vara kort (fast ser man samtidigt väldigt löjlig och barnslig ut har jag väldigt svårt att ta personen på allvar, no offense...) men de måste väl kämpa mycket mer för att springa en mil än vad jag behöver... Kortare person --> kortare ben --> kortare steg... Så för att hålla samma hastighet måste de kämpa mycket mer, så egentligen så är nog Mialenas prestation större än min... Men men, that's life!

Kommentarer
Postat av: Jane

Superhärligt jobbat!! :D

2008-04-08 @ 13:32:06
URL: http://felicitastraining.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tack för tipsen! :) Kanske man skulle steka sig en omelett och krydda ordentligt :) Kul att du bloggar igen!!

2008-04-08 @ 15:45:26
URL: http://minkostochtraningsdagbok.blogg.se
Postat av: Elin

hmm...att inte ta korta personer på allvar, vadan detta översitteri!

2008-04-16 @ 16:53:52
Postat av: Johanna

Elin: Översitteri skulle jag väl inte kalla det... Jag försöker verkligen, men om det är en väldigt kort person som ÄVEN ser löjlig och barnslig ut tycker jag att det är svårt eftersom det då känns som om jag pratar med ett barn. Men det går givetvis över om personen säger nått bra som motbevisar barnintrycket. Det gäller ju inte alla korta personer utan bara de som ger ett barnsligt uttryck.

2008-04-16 @ 17:03:29
URL: http://inshape.blogg.se
Postat av: Anonym

men haha, tror du seriöst att korta personer springer sämre än långa? ta dig en titt på de bästa löparna i världen - etiopierna till exempel - de är inte särskilt långa. är man kort springer man oftare med högre frekvens än långa.

2009-01-09 @ 23:04:37
Postat av: Johanna

Anonym: ja, precis vad jag sa... vem nämnde nått om sämre?

2009-01-09 @ 23:22:29
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0