Spring, spring, spring som vinden...

idag masade jag mig iväg och tittade på nåt exet spelade fotbollsmatch. Förutom att det var fruktansvärt kallt så var det riktigt kul att se. En vinst hade i och för sig gjort det hela bättre. Under matchen hade jag fått upp suget för avokados med skagenröra. Det är ju sååååå gott. Var helt inställd på att gå och köpa mig lite, men så såg jag på msn att nån var ute och sprang så istället för att gå till Ica så slängde jag på mig träningskläder och skor och snabbade mig till gymet som snart stängde. Hann precis springa 7 km innan de slog igen för dagen. Jag är jättenöjd. Det var inte lite lagom jobbigt, ätt behagligt, men mycket svettigt. Nu sitter jag här med vader som känns som om musklerna har kortats av till sin halva längd... Aaaaaj... och ändå har jag stretchat. Fast jag läste nånstans att stretching inte har nån effekt mot träningsvärk, fast det kan ju iof vara bra för andra grejer. Nu är det iof inte riktigt träningsvärk jag har än då men... Hopaps att det inte är lika illa imorn...

Jag måste ta mig för och börja springa ute... tror det är bättre... men jag trivs ju så mycket bättre inne på löpbandet (Låter lite knäppt, jag vet =) ) Men eftersom det är så mycket jobbigare att springa ute så är det nog bättre och effektivare också... Sen får man ju frisk luft också vilket alltid är bra! Det har väl ingen dött av än. =)

Imorn blir det styrketräning igen... Det ser jag faktiskt fram emot! Ska bli härligt att komma igång igen. Måste komma igång med uppsatsskrivandet också... C-uppsatsen that is... Very important... Men efter att ha pluggat spanska hela sommaren så känns det nu som att jag inte riktigt kommer ihåg hur man stavar på engelska... illa...

Kommentarer
Postat av: mialena

Snart nog är det vinter och kallt så du inte kan springa ute, så passa på! :)

2008-08-12 @ 00:32:33
URL: http://mialena.blogspot.com
Postat av: Cicci

Ja ... om du springer ute kanske det räcker med 5 km för att ge samma nytta och förbränning ;) Ingen aning men en vild gissning och nåt som talar för att ge sig ut!

2008-08-12 @ 08:32:55
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: Emil

Gör din kardio där det passar dig. Annars finns risken att man inte gör den alls. Å det blir inget bättre av. Eller vad säger du?

2008-08-12 @ 13:35:03
URL: http://hempo.blogg.se/
Postat av: Emil

Jo absolut. Förstår dej. Välj ditt underlag bara med omsorg. För det är dina knän å leder som kommer få betala annars. Jag gjorde misstaget å springa på asfalt när jag var lite för tung fortfarande. Fick benhinneinflammation i typ 2 veckor efter det.

2008-08-12 @ 13:50:45
URL: http://hempo.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag gillar också löpbandet mer än att springa utomhus. Mycket behagligare och inte lika hård mark :) Så du är inte ensam

2008-08-12 @ 16:29:13
URL: http://emelieullberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0