När man trodde att det skulle bli bättre....

Här trodde man i sin enfald att när man skulle flytta till en av Sveriges största städer så skulle saker och ting bli bättre... Enfald var just ordet. Vem hade kunnat ana att det istället innebar ungefär samma sak som att flytta till ett u-land. TYDLIGEN så tar det 2-4 veckor att få internet på det där stället (vilket är alldeles för sent eftersom jag flyttar ner på fredag nästa vecka). Och TYDLIGEN så går det bara att få internet via telefonjacket. Och TYDLIGEN går det i såna fall max att få 24 mbit/s (som inte ens e garanterat). Tydligen innebär en flytt från en småstad till en "stor"stad ett steg tillbaka i utvecklingen... Nu är jag riktigt upprörd alltså. Det känns fruktansvärt. För det första att man inte kan få internet på en gång och för det andra att det är så himla sunkigt internet man måste vänta på. Det är helt enkelt bara att vinka adjö till att ladda hem filmer och allt sånt där... Det tar inte längre några minutrar utan nu måste man ha datorn på över natten om ens det hälper. Vi ska ju dessutom vara 3 st som delar på den sunkiga uppkopplingen så det blir väl till att man får turas om att surfa. Man får en timme var per morgon/eftermiddag/kväll.

Ja, jag har i alla fall godis här som jag kan trösta mig med. Godis både idag och igår... Inge vidare kanske. Mår inge bra heller och den här fruktansvärda nyheten gjode ju inte direkt det hela bättre kan jag meddela. Jag är riktigt upprörd! och så har jag ont i huvvet, är trött och orkeslös och tjock i halsen... Himla piss också!

Kommentarer
Postat av: Madelene

hihi dagens ilandsproblem ;)

2008-08-14 @ 21:28:10
URL: http://mjukvarelse.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Med andra ord bye bye till livet (internet) ;)

2008-08-14 @ 21:32:21
URL: http://misskrusan.blogg.se/
Postat av: KRYCKAN

Var ska du flytta?

2008-08-14 @ 23:04:22
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Anna

Mobilt bredband! Det har jag, funkar kalas!

2008-08-15 @ 10:46:17
URL: http://annoula.blogg.se/
Postat av: Emil

Håller med tidigare talare. Skaffa 3s mobila... Funkar utmärkt ;)

2008-08-15 @ 12:32:20
URL: http://hempo.blogg.se/
Postat av: Emil

Men det vet du väl att det är olagligt att ladda ned film ;)



Men nedladdningen går helt okej. Inte för några filmer kanske... Men du klarar dig med 24mbit. Inget går upp emot 100mbit fiber, vilket jag också har nu. Men man klarar sig utmärkt med 24 via telejack

2008-08-15 @ 13:04:30
Postat av: Åsa

Hej igen!

Jag ska nog fortsätta min blogg sen men då med lösenord och alla får ett eget användarnamn. Givetvis får du komma in och läsa då, jag medelar dig. :D Sitter själv och mumsar på naturgodis nu, jordnötter i choklad. mums

2008-08-15 @ 21:42:22

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0