Instruktionspass på gymmet...

Japp... 1 min i 8 imorsevar det jag som sprang till gymet, kl 8 började min instruktionstimme... Det gick bra. Fick en hel del bra tips. Jag ville att han skulle lära mig knäböj. Det gick inge vidare det. Jag höll på ramla en gång när jag skulle testa att bara gå ner själv, knäna for ihop m.m. så istället testae vi benpressen. Tydligen är jag väldigt svag på utsidan av låren så mina knän svajade lite ävem när jag skulle köra benpress (särskilt när jag skulle försöka prata samtidigt, haha)... Så hädanefter ska jag tydligen bara köra på 60 kg för att träna upp det där och sen köra en övning för utsidan höften/låren. Känns ju svinmesigt att köra på 60 kg. Sist körde jag ju på 160 kg och det var inte"jag dör"-tungt... Men det är bäst att lyda, är nog smartast i det långa loppet. =)

Sen visade han tekniken i en del ryggövningar också vilket var väldigt bra. Jag har ju inte tyckt att ryggpassen gått särskilt bra, förutom igår (Hallo träningsvärk). Jag var inte så bra på att föra ihop skuldrorna när jag skulle köra rodd så den skulle jag tydligen skippa eftersom det blev för mycket teknik att hålla reda på... Istället blev det en maskin och det kändes faktiskt bra. Sen visade han öven hantelrodden som jag var en stjärna på! xD

Blev lite magövningar också. Fick en bra att göra... sen skulle vi testa en magmaskin men jag var på tok för svag och stel i ryggen för att klara den så jag får göra vanliga situps istället, där jag ska gå upp och ta tag i knäna fast jag klarade inte det så jag ska försöka ta tag kring låren istället (som gick med nöd och näppe) tills det går bra innan jag kan köra maskinen. Sen så avslutade vi med lite bicepsövningar. bra bra!!! Ska köra en ny gång snart igen för att gå igenom resten. Blir nog bra det!

Kommentarer
Postat av: SANNA

Skitbra med instruktion!

2008-12-03 @ 23:02:20
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Magdalena

Åh instruktioner är roliga, jag vill också träna igen! Vilket gym är du på? Jag har iaf haft jättebra instruktörer på sats i gbg och det låter som du är nöjd också:)

2008-12-04 @ 10:07:54
URL: http://www.maer.devote.se
Postat av: Annika

Oj, vad bra det låter att få en personlig genomgång!

2008-12-17 @ 10:23:33
URL: http://tremil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0