Måndag - I'm back...

... och jag e inte bara tillbaka till bloggen... utan även till lite mer healthy living. Det ska bli rätt skönt faktiskt. De senaste veckornas och helgens vräkande har i och för sig också varit gott och så, men det håller ju inte i längden och efter ett tag så är det inte så himla gott heller... Har tagit en paus från det mesta under halva förra veckan och helgen. det behövdes nog. Ibland måste man strunta i allt för att hitta ny energi och det tror jag att jag har gjort. Helgen bestod i alla fall av jobb, sjukt mycket mat och onyttigheter, mycket alkohol och minimalt med sömn... Höll på somna på jobbet flera gånger i söndags och va extremt nära att spy också vilket e knepigt eftersom jag aaaaaldrig spyr dan efter... men men... Nu är det nya tag som gäller.

Eftersom jag bara sov 2,5 timmar natten till igår och va uppe till midnatt igår, plus att jag inte sov särskilt länge natten till lördag heller, så tog jag sovmorgon idag. Vaknade strax efetr 11, vilket inte är likt mig... Sååå skönt. Har varit uteoch gått en härlig långpromenad idag... kände av benhinnorna lite så nu ska jag preparaera dem med zon. Sen så gick jag till gymet också med inte allt för höga förhoppningar. Tycker alltid att det brukar gå sjukt dåligt och vara svinjobbigt när man har druckit. Men så blev det inte utan det gick ritkigt bra... Eller ja, det va ju jobbigt, men ändå gick det bra... Så jag är nöjd. I'm back on track!!! =)

Frukost: Yougurt, fiberhavregryn, keso, auberginesallad
Mellanmål: Kesella, hallon, fun light
Innan träning: 3 st BCAA
Efter träning/Middag: 3 st BCAA, proteindrink, Pepsi Max
                                  Taconötfärs, pasta, ruccola, rödlök, tomat, soltorkade tomater
Kväll: Proteindrink

Motion: Promenad 85 min
Styrketräning axlar och triceps (3 x press bakom nacken i smith, 3 x hantellyft åt sidan, 3 x framåtlutade hantellyft, 3 x hanetllyft framåt, 3 x axelpress, 3 x dips, 3 x liggande tricepspress från pannan, 3 x sidolyft med cable, 3 x enarms pushdown)

Kommentarer
Postat av: Emma

woho:) min insprations källa är tillbaka!

2008-07-14 @ 20:12:42
URL: http://movit.blogg.se/
Postat av: Sofie Rundlöf

Vad kul att du är tillbaka :) Jag måste också ta mig i kragen snart! Har själv inga problem med maten.. men med regelbundenheten i träningen däremot.. Vilar ju ALLDELES för mycket! :p Får komma in hit och hämta inspiration nu när du e på G! :)

2008-07-14 @ 20:34:48
URL: http://www.sofierundlof.blogspot.com
Postat av: carolina

kul att du är tillbaka! :)

2008-07-14 @ 22:59:58
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: kattis

Åh Johanna, vad kul! Känner igen känslan i inlägget. Du behöööövde den pausen. Och den helgen/veckan - släppa kontrollen lite ;)

2008-07-15 @ 09:31:14
URL: http://metrobloggen.se/Sommarformen
Postat av: Anna

Hejsan!



När du skriver att du ätit kesella, äter du en hel burk då?



Mvh Anna

2008-07-15 @ 15:42:00
Postat av: Anna

Hejsan!



När du skriver att du ätit kesella, äter du en hel burk då?



Mvh Anna

2008-07-15 @ 15:42:31
Postat av: Johanna

Anna: Jag äter 150 gram... Köper inte burkarna som finns på Ica utan köper Kvarg på Lidl istället... Då får man dubbla mängden till samma pris som den lilla burken kostar på ica. Ett litet tips... =)

2008-07-15 @ 16:35:59
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Anna

Ahaaa brukar också handla där ibland, jag brukar ha kvargen på smörgåsar istället för smör och sedan kalkon på det.. helt okej!

2008-07-16 @ 21:39:45
Postat av: Johanna

Anna: Jaha, det lät ju rätt gott, lite mer smak än smöret också kanske. Nu äter jag nästintill aldrig mackor, är ingen mackmänniska... men ska definitivt tänka på att testa det nån gång om tillfälle ges...

2008-07-16 @ 21:43:37
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag är defenetivt en mackmänniska! Tyvärr.. Försöker och äta nyttiga sådana. Har sett ett bak - proteinpulver.. Funderar på å köpa det. Annars går det bra att baka med keso, kesella, dinkelmjöl mm. Nu låter det som om jag är värsta "bakerskan" men det är jag ikke ;P...

2008-07-16 @ 22:57:01

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0