Back in business

Ja då var man äntligen hemma igen då. Sitter och äter frukost efter en härlig morgonpromenad. Det va riktigt skönt faktiskt. Nu ska jag göra en kraftansträngning för att få brot de 2 kg som satt sig på min kropp under de senaste 2-3 veckorna av dåligt ätande och lite motion.

Det var nån som undrade vad sätta plant var... Ja, när skogen avverkas så behöver man sätta plant (små trädplantor) för att få så bra återväxt som möjligt och få det trädslag man vill ha som ska växa där. Alla trädslag är ju inte värda lika mycket och växer inte lika bra m.m. så när man sätter plant så är det först markberett ute på kalhyggena och så hakar man på lådor om 63 st plantor var på ett bälte runt midjan. Sen går man med ett rör och sätter ut planten på hyggena... Lägger in en bild på mig och brorsan då vi har på oss bältena och ett rör och ett kort på ett lass med plant (klicka så blir de större). Sen måste man ju sköta om träden eftersom de växer upp, t.ex. röja (gjorde jag ifjol), gallra m.m

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ha ha, welcome back! Samma för mig, lade på mig 2 kg förra veckan aj aj ... men vi kämpar på!

2008-06-24 @ 11:21:17
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccidagbok
Postat av: Anna

Äh, det där får du bort lätt som en plätt!

2008-06-24 @ 16:10:00
URL: http://fitnezz.blogg.se/
Postat av: Madelene

oki :) I see... men jag är rätt säker på att kulan din trots allt inte är så stor =) kram!

2008-06-24 @ 18:29:50
URL: http://mjukvarelse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0