Måndag - nya veckan börjar bra!

Träningen gick grymt bra! Jag är så nöjd. Var tvungen att stuva om övningarna lite eftersom min granne och tillika träningskompis snodde smithmaskinen som jag brukar börja med. Det gjorde nog susen... men kände mig svag när jag körde både press bakom nacken och axelpress, men va väl trött i musklerna då. Körde baksidan med hantel istället, på typ samma sätt som när man gör hantelrodd så tog jag stod med arm och knä mot en bänk. Det tog mycket bättre och hela övningen kändes bättre. Ska fortästta göra så. Sen blev det en hel del supersetande eftersom jag hade lite bråttomt... Skulle nämligen iväg och kika på skor i en träningsaffär som haft vattenläcka = billigt... Tyvärr blev dte inga skor eftersom det inte var så billigt som jag trodde... Trist, hade behövt ett par...

Testade nått nytt till middag... I nått numer av Topphälsa fanns ett recept på auberginesallad... Den var jättegod. Va aubergine, lök, röd paprika, och sen som "dressing" ovanpå va det citronsaft, granatäpplekärnor, vitlök och olivojla. Bjussade grannen på middag också. jag är allt bra snäll ibland! =)

Frukost: Yougurt, fiberhavregryn, keso, vitaminer, 2 st omega3
Lunch: Kyckling, tzatziki, fullkornsbulgur, tomat, morötter
Innan träning: 3 st BCAA
Efter träning: 3 st BCAA, proteindrink, 2 st omega3, Kesella, hallon, fun light, olja
Middag: Ryggbiff, tzatziki och auberginesallad (sen middag)

Motion: Promenad 50 min
Styrketräning axar och triceps (Crosstrainer 5 min, 3 x lutande lyft åt sidan (baksida) i superset med 3 x lyft framåt med hantel, 3 x lyft åt sidan med hantel i superset med 3 x liggande press från pannan, 3 x press bakom nacken i smith, 3 x rep över huvudet i superset med 2 x sidolyft med cable, 3 x enarms pushdown, 3 x axelpress)

Kommentarer
Postat av: carolina

visst var det team sportia? ville också kolla där, men har inte orkat :p behvöer ett par hantlar...

2008-06-30 @ 23:15:15
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Cizzi -Träning & hälsa

Jag gillar att luta magen mot ryggstödet på en bänk som lutar neråt och lyfta hanteln rakt fram. Det bränner fint i axlarna ;)

2008-07-01 @ 11:21:49
URL: http://minklagomur.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0