Bättre att äta riktiga grejer istället för söl...

Det är ju otroligt att så pass "mycket" mat kan mätta så otroligt lite. Nu tycker jag iof inte att tre korv med bröd är nån större mängd direkt men nån sorts mättnatskänsla borde ju i alla fall infinna sig kan man tycka... Men icke! jag är nästintill lika hungrig som innan. Mystiskt, mycket mystiskt... Jag antar att det är därför man ska äta ordentliga grejer, riktigt kött och fullkornsprudukter... Vilken tur att jag har lite framförhållning ibland och har en älgstek som sen midnatt igår pågår sin förvandling till tjälaknul. Smaskens kommer det bli! Eventuellt blir det en riktigt bra middag med äppelpaj till efterrätt också... Annars har jag fortfarande inte ätit nått godis. Riktigt duktigt av mig. Fast ska väl försöka att ät lite bättre i övrigt också, typ inte korv med bröd och ingen äppelpaj... Men dte är ett senare projekt! =)

Har inte tagit mig iväg till gymet än och börja tvivla på att jag kommer ta mig dit över huvudtaget. Har massor att plugga och känner nog för att vara hemma och ta det lugnt istället. Och med att ta det lugnt menar jag naturligtvis att plöja vetenskapliga artiklar. Är det inte det alla menar när de säger ta det lugnt?

Kommentarer
Postat av: KRYCKAN

Åh viltkött är supergott :) Tur att sambons pappa är jägare!

2008-09-28 @ 16:26:06
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Karin

Hej :) Länka gärna du! Jag länkar tillbaka! En till som inte gillar mjölk, jag är inte ensam! Hehe. Folk tycker jag är konstig som inte tycker det är gott… men det går bara inte.

2008-09-28 @ 17:18:53
URL: http://karins.träningsblogg.nu
Postat av: Magdalena

Idag har jag käkat lax och rotfrukter, det var flera timmar sen och jag är fortfarande PM! (=proppmätt)Vet inget som mättar bättre än "bra" fisk tror jag! Åh jag är så himla nyfiken på tjälaknöl/knul/knut!! Kan du inte bjuda in mig på det next time I visit GBG? ;)

2008-09-28 @ 17:24:41
URL: http://magdalena.blogg.se/
Postat av: Emil

Ja här nere verkar d vara så i alla fall. Ni tjejer kanske har d lite lättare att hälsa på både killar å tjejer med en kyss på kinden. Ingen jag stött på hittils har sträckt fram sin kind mot mej än. Kanske e jag som ser för äcklig ut ;) haha

2008-09-28 @ 20:14:00
URL: http://hempo.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Korv med bröd kanske inte mättar så bra, men det är grymt gott! ;)

2008-09-28 @ 20:18:39
URL: http://misskrusan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0