Less på allt daller...

Imorn drar jag norröver. Onsdag till tisdag är det tänkt, men kan kanske komma hem redan på måndan. Det visar sig. Får se hur mycket bloggat det blir då, och hur mycket träning det blir också. idag var jag i alla fall till gymet och hämtade ut ett KlubbSverige-kort så jag får träna när jag är borta, men vi får se om jag utnyttjar det. Har lagt fram träningskläder att ta med mig, men tror att det kommer förtäras mer alkohol än proteindrinkar... haha... Just ja, måste packa enr lite protein ändå. Besöka morföräldrarna blir det ju också och de gillar ju att göda mig... Samt hon jag ska bo hos är lika stor godis-/onyttighetsråtta som jag är så inte är det nån hälsoresa jag ska på inte... men så kan det va ibland. Fast lite glad är jag allt ändå för när jag skulle hämta ut det där kortet på gymet fick jag beröm flera gånger för att jag var så duktig och var där väldigt regelbundet. Var lite roligt! Jag hade mycket bra statistik tydligen!

idag har jag inte gjort så mycket. Ena roomien fyllde ju år. 23 år blev hon det lilla barnet. Det firades med sång imorse, fika på snickerstårta och negerbollar på eftermiddan, sallad från paprika till middag och godis nu på kvällen. Motion = 0. Haha... Onyttigt som tusan detta leverne och det sätter sina spår kan jag lova. Jag känne rmig som en vandrande fettklump. det sitter inte mit på magen, även fastän det så klart är en hel del där med (den så kallade fettringen som jag döpt det hela till), utan det mesta är i sidorna och på ryggen... så att det väller över lite på alla mina byxor som numera är trånga. Jag blir galen. Det är verkligen det fulaste jag vet nrä det väller över jeansen på sidorna/bak på ryggen, de hatade kärlekshandtagen ni vet..... Jag tänker påd et hela tiden (men som ni ser så verkar det inte stoppa mig från att äta onyttigt i alla fall). Det är så himla mjukt och dallrigt nu också så det väller över för minsta lilla tryck... men det är väl bara att stå ut med det ett tag till, men efter påsk är det adjöken, byebye. Jag trivs inte så här alls. Eller ja, jag trivs ju med att äta godis och det nu, men mårju bättre av att inte göra det (knäppt att jag gör det fastän jag vet att det andra är bättre) och känenr mig bättre av att vara lite smalare. Jobbigast är nog att jag inte tycker att några kläder passar längre, mest på grund av överhänget. Som sagt, det driver mig til vansinne! Efter påsk blir det ändring. Då ska fettet bort! Mycket motion, mindre mat och bra mat. Så det så!

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ha en skoj, rolig och solig påsk i alla fall!

var glad för att du är frisk och allt, lite hull är inget att gnälla över egentligen .. må bra! =)

2009-04-08 @ 11:06:44
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: sabian

de viktigaste är att man mår bra.. sen så njut nu över påsk sen e du taggad sen!

2009-04-08 @ 12:39:45
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: saga

förlåt att jag säger detta och låter hård men följt din blgog ganska länge nuoch den gör mig fundersam....

du skriver bara om 2 saker:

1. du vill gå ner i vikt, bli smal, bli fit, bli tight, vältränad, stark, snygg, och du ska träna massa, inte så länge sen du skrev nåt om nån tävling?

2. allt skit du proppar i dig, typ varje dag, och tärnar inte



när ska du bestämma dig?

2009-04-08 @ 12:42:11
Postat av: Anna

Saga: Vadå tränar inte? Det är väl det Johanna gör!

2009-04-08 @ 13:43:25
URL: http://metrobloggen.se/annoula
Postat av: Johanna

Saga: haha, jag vet... Motsägelsefullt om något ju.. Det är ju där problemet ligger och det är det jag vill ändra på ju. Vill ha en bra balans, men som du säger så har jag lite proiblem med att bestämma mig. Jag gillar ju båda sidor... XD

2009-04-08 @ 18:23:48
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Evisen

Jag håller inte heller med Saga. Du bloggar inte om ditt liv i helhet. Du bloggar om "tårtbiten" träning och kost. Endast en del av ditt liv. Då handlar det också om just dessa görningar och funderingar.

Fortsätt som du gör!!

// Eviseen

2009-04-08 @ 19:27:37
Postat av: Ousa

Varför ska alltid folk lägga sig i det man skriver. Ett: Det är Johannas blogg och hon skriver det hon vill. Två: Hon skriver ju ärligt och det är en kanonblogg.

Nä, kämpa på och träna och njut. Av de bilder jag sett på dig ser du ut som en pang pingla! Du har hela livet på dig att göra vad du vill med din kropp. Ta de med ro och njut! Glad Påsk!

2009-04-09 @ 06:32:51
URL: http://www.metrobloggen.se/correr
Postat av: Johanna

Kul att det är så många som "håller" på mig... men jag förstår helt och hållet poängen i det Saga skriver också. =)

Glad Påsk på er!

2009-04-09 @ 15:21:27
URL: http://inshape.blogg..se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0