Onsdag - blir jag stark som Karl Alfred nu?

Jag är inte frisk än... men samtidigt är jag inte riktigt sjuk heller. Jobbigt det där. Jag är inte sjuk nog för att stanna hemma och ligga i sängen hela dagen men inte frisk nog för att må helt hundra och gå och träna eller nått sånt. Fast jag måste säga att eftermiddan i skolan var kämpig som bara den. Mådde riktigt dåligt ett tag, men sengick det över och då var jag bar trött så jag somnade nästan.

Nu till middag har jag faktiskt testat nått nytt... Ni kanske vet att jag är köttfantast? Jag älskar kött och vill äta dte jämt, jämt, jämt. Pasta och sånt där är bara nödvändigt ont. Men idag har jag faktiskt ätit vegetariskt. Kändes lite knepigt måste jag säga. Men jag testade spenatsoppan som det fanns recept på i senaste Body. Riktigt mättande. Jag gjorde 2 portioner men kommer nog kunna använda det till 3 portioner i alla fall. Det var helt okej, men man fick krydda på rätt rejält. Fast jag tog inte lightmjölk och hade kvar gulan på äggen. Nu ska jag sitta hela kvällen och kolla på om jag får lika starka armar som Karl Alfred av all spenat. Det vore ju lite tufft! =)

Roomien är iväg och testar på yoga. Jag är skeptisk till sån träning. Både över dess effektivitet och att det är nåt för mig. Men det är säkert avslappnande och stretchande, men jag vill ju känna att "det tar".

Kommentarer
Postat av: Sanna

Spenatsoppa är gott tycker jag :D och billigt för en student ;)

2009-04-15 @ 20:19:02
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: emilia

Spenatsoppa är jätte gott!

2009-04-16 @ 10:06:20
URL: http://enmilia.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie

Hej, läs gärna min och mina syskons uppladdningsblogg inför midnattsloppet. Nu jäklar ska det blir spring i benen!

2009-04-16 @ 12:44:25
URL: http://intervall.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilket bra tips! Har nog inte ätit spenatsoppa med ägg sedan jag var liten. Din bild påminde mig om att det är dags att testa snart igen!

2009-04-17 @ 17:38:47
URL: http://www.inreyttre.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0