Onsdag - inte sjuk tack och lov, tränar på!

Ridning blev det idag mitt på dan och en promenad på förmiddan. Ajajaj, vad ont det gjorde att sätta sig i sadeln... Har onte i sittbenen och hela insidan av låren... som tur är så domnar man av när man har ridit ett tag, men själva framskrittningen är rena pinan. Men sen gick det rätt bra. Dock blir jag lite irriterad på mig själv som inte har den kroppskontrollen jag vill längre... Allt är glasklart i uvvet, men kroppen lyder inte till 100%, men det blir väl så när man inte rider så ofta och har haft så långt uppehåll som jag... Men skulle nog gå fort att få tillbaka om jag satte fart. Idag testade jag i alla fall på byten med pållen och fick till flera stycken. Roligt eftersom han inte gjort det på ett år och de inte alls är befästa. =)

Nu på kvällen blev det ett snabbt gympass. Lillebror följde med mig till gymet idag för jag ville ha lite hjälp, passning, när jag skulle köra bänk. Tänkte då även passa påa tt se om jag äntligen kunde klara av de där 60 kg utan nån som helst hjälp alls. Roomien var ju tvungen att hjälpa mig yttepytte förut... men nu var jag svag som bara den. Fanns inte en chans att jag skulle klara det... men men... Sen så gick den sneda bänken himla dåligt också. Så himla ostadigt och fick inte alls nått bra flyt eller kontakt. Trist... men fliesen gick bra i alla fall... Baksida axlar gick också hyfsat... sen körde jag mage hemma för ville inte sega på på gymet när brorsan bara satt och väntade... så det blev istället situps och benlyft och samtidigt brottning med vovven som trodde att det var lektime och var helt vild och helst skulle liga på mig och hoppa över och allt galet han har för sig.. men men, det tog i alla fall.

Motion: Promenad 45 min, ridning 60 min
Styrketräning Bröst, baksida axlar & mage: 2 x bänkpress 50 kg, 2 x bänkpress med hjälp 60 kg, 3 x bänkpress 40 kg, 3 x sned bänk 32,5-30 kg, 2 x flies, 3 x framåtlutad baksida med hantlar, 3 x baksida med hantel, 3 x situps, 3 x benlyft

Kommentarer
Postat av: Anna

Du verkar må kalasbra! Härligt!

2009-08-20 @ 20:21:33
URL: http://metrobloggen.se/annoula

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0