Preparing for diet...

Jag är en väldigt disciplinerad person... Jag är bra på att plugga när jag tycker att jag behöver, planera så att det hinns med och strukturera upp allting. Jag är väldigt noga med träningen, särskilt förut när jag tränade och tävlade dressyr. Allt var planerat i minsta detalj. Inget gjordes utan en tanke bakom det hela. Sen är jag totalt odisciplinerad när det gäller andra saker. Till exempel min egen mat just nu. Det funker helt enkelt inte att äta bra och nyttigt. Jag kan inte hålla koll på mig själv. Det fuskas hit och dit hela tiden... Eller det är ett konstant fusk skulle man kanske kunna se det som också nu när jag tänker efter! =)

Min roomie tävlar med sin syrra om att gå ner i vikt... Därför ska hon och jag börja på den dieten jag gick på förra våren på måndag. Vi ska hålla koll på varandra.. Jag tror det blir jättebra faktiskt. Ska försöka att vi väger oss varje vecka och sånt där också så man får skämmas lite om det inte går bra. Det verkar vara enda sättet som funkar för mig ju. Och då får hon banne mig hålla koll på mig också... Inget frestande av småfusk... Iof tycker jag inte att det är värt att småfuska... Ska man fuska kan man göra det ordentligt när man ändå håller på... Ja, det här är planen i alla fall och jag tror det blir super!!! Funkade ju sper förra våren så funkar nog super den här med... Fast det är nog inte lika pinsamt att erkänna att man fuskat för roomien... haha...

Ja, fusk idag som sagt... Var nån arbetsmarknadsdag för alla jurister idag på skolan så det bjussades på mackor och muffins... blev både en, två och tre... supergoda... Nå träning har det däremot inte blviit av för jag har pluggat hela kvällen. Imorn blir det istället... innan jag drar på fest! =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Allt eller inget, det brukar vara den lättaste vägen för mig. Tråkigt men sant!

2009-02-27 @ 07:58:29
URL: http://annoula.blogg.se/
Postat av: Bella Eklund

Samma problem för dig? Usch, det är så störande när man känner sig pigg men styrkan inte finns riktigt "där" i alla övningar.

Nej jag tog också kräftstjärnar men det hade inte skadat med mer. Var jättelite för min del också :P

2009-02-27 @ 09:35:26
URL: http://bellaeklund.blogg.se/
Postat av: emliscious

heja heja!!



men vad innebär denna diet lite mer exakt?

2009-02-27 @ 11:32:09
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Cicci

Ja, du är precis som jag - allt eller inget & har man fuskat så kan man fortsätta! Lycka till, går nog bra

2009-02-27 @ 12:07:32
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: sabina

jag fuskar med..

du e skitsnygg!

2009-02-27 @ 17:11:44
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0