Måndag - bra start på veckan

Denhär veckan kan jag bara varahemma och slöa runt... Jag har nämligen ingenting jag måste iväg på förrän på fredag. Då blir det tenta och sen möta upp föräldrarna och brorsan som kommer hit på besök. Ska bli roligt. Första gången de är här sen jag flyttade hit. Jag och brorsan ska träna lite ihop också. På tal om träning, idag tog mitt proteinpulver slut... Dåligt timing med en två dagar kvar till löning/csn. Är jag snäll kanske jag kan tigga åt mig morgondagens drink av roomien... =)

Det blev den längre varianten av morgonpromenad imorse. Så otroligt härligt ute just nu så man vill ju aldrig gå hem! =) Märks också... mycket folk som är ute och går/springer hela tiden. sen blev det liteträning på eftermiddan. Rygg gick väl så där måste jag säga... fast nu när jag sitter här så känns det som om det har tagit rätt så bra för det småvärker lite i överdelen av ryggen hela tiden, på ett härligt sätt... nice. Ville inte köra mer hantelrodd så istälelt körde jag lite olika ryggövningar (lätt T-bar, roddmaskin etc) litehär och där för att testa på. Rätt skoj. För biceps körde jag lite andra övningar och det kändes väldigt bra. Tog bra på en gång! Variation is the key tydligen! Tycker alltid att vissa övningar känns som om de tar superbra i början när man kör det och jag blir helt frälst... men sen blir de "sämre och sämre" ju längre jag använder dem... Så jag får nog börja att variera mera! =)

Idaghar jag i alla fall anmält mig kamera stulen... Så förhoppningsvis får jag tillbaka den elelr pengar på försäkringen snart så jag kan skaffa mig en ny... Saknar den ju. Har lyckats äta bra idag också... Fast chokladsuget satte in på kvällskvisten, men detbotade jag med en Pepsi Max. Har blivit lite smått beroende av dem nu. Blir ju en om dagen i alla fall...

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning Rygg & Biceps: 5 min crosstrainer, 3 x latsdrag 49-42 kg, 3 x latsdrag V-handtag 49-42 kg, 3 x rodd 40 kg, 2 x hantelrodd 17 kg, 3 x scottcorl + 5 kg, 3 x liggade curl till pannan 35 kg, 2 x bamsecurl, lite på måfå , 3 x ryggresningar, Springa 2 km

Kommentarer
Postat av: MARiATON

Oj! Önskar jag tränade hela kroppen som du gör. För mig blir det fokus på nedre halvan av kroppen med en massa massa löpning och spinning. Armar och sånt får jag ta tag i någon gång....

2009-03-23 @ 22:28:10
URL: http://topphalsa.se/mariaton
Postat av: Cicci

YEs, det är härligt i snöparadiset nu! Men skoj att du får besök av familjen, alltid kul =)

2009-03-23 @ 22:35:55
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok
Postat av: sabina

fan va bra jobbat tösen!

jag ska snart bege mig till gymmet.. ja, jag ser likadan ut kan man säga:P

2009-03-24 @ 08:46:20
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: Ebba

Härligt jobbat!! =) Nu kan ju resten av veckan inte bli annat än bra!

2009-03-24 @ 12:55:11
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0