Tisdag - superpeppad på träningen just nu!

Åååå det går så bra att träna nu! Jag hade ju en kort tillfällig svacka där efter påsk, men nu är jag tillbaka på topp igen känns det som. Är superpeppad på träningen också, kanske har lite med det att göra! Är ju jätteroligt! =) Hade tänkt springa idag, men när jag gick förut så kändes mina ben så himla tunga så fick bli styrketräning idag igen. Bröst och Axlar. testad elite tyngre på bänkpressen och det funkade, men testade inte förrän på andra setet så var lite småtrött då... men ska kanske börja på den vikten i fortsättningen, eller åtminstonde ett mellanting om jag inte har nån som vaktar (vilket jag hade idag). Sen är det nått knepigt med min vänstra axel också... Skulle testa köra baksida i pecdec, men det går inte riktigt för det känns som om nått ska hoppa fel... brukar göra detibland och då blir jag totalt kraftlös... får ont i den också lite titt som tätt. Jag är nog rätt svag i axlarna också för min roomie tog dubbla vikten i sista övningen. Men för min del kvittar det hur stark jag är, huvudsaken att jag får bra kontakt och det får jag verkligen... Den där sista övningen tar nått extremt bra!!! Men det gick bra för roomien, hon ökade i nästan allt!

Förresten har Sabina också hoppat på min och roomiens vad/utmaning nu om att avstå från godis tills vår skoltermin är slut... Fast hon skippar ännu mer grejer! Nu kämpar vi!!!

Motion: Promenad 35 min Springa 3 km
Styrketräning Bröst & Axlar: 3 x bänkpress 45-40 kg, 3 x sned hantelpress 12-11 kg, 3 x pecdec, 4 x axelpress 10 kg, 4 x sidolyft i maskin 15-10 kg

Kommentarer
Postat av: evisen

johanna ja e på =D o ja skapa en blogg bara för att klara de :P

2009-05-06 @ 09:07:52
URL: http://evacatherine.blogg.se/
Postat av: eviseen

haha ELLERHUR, visst ere svårt o låta bli. krävdes bara en bra anledning!



2009-05-06 @ 09:28:33
URL: http://evacatherine.blogg.se/
Postat av: sandra

jag har också gått med i utmaningen nu! kul mål!!!:D

2009-05-06 @ 12:54:52
URL: http://fitnesswork.blogg.se/
Postat av: sandra-bloggen om träning och hälsa

jaa jag blev verkligen taggad nu! jaa de var kul att hitta din blogg med:) kul att läsa andra som också skriver om träning!:D

2009-05-06 @ 13:04:17
URL: http://fitnesswork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0