Ingen träning och inget godis

Nu har jag haft en vilovecka, dvs. 7 dagar i rad utan någon som helst träning... men enligt Funbeat har jag rört mig nästan dubbelt så mycket som de senaste träningsfyllda veckorna. Jag har väl i och för sig haft en ganska aktiv vila med nästan dagliga promenader och lite ridning på det. Det har varit härliga tider! =) fast nu saknar jag att träna på riktigt. Jag har dessutom fått ont i övre delen av ryggen också av att bara hänga i hösäcksställning över böckerna/datorn. Idag planerar jag att dra till gymet och köra ett ryggpass. Måste bara planera min tid bra eftersom jag även ska gå en sväng, rida när det blivit mjukare i backen, ta in hästarna och plugga som en tok. Men träningen måste hinnas med. Kommer kännas konstigt bara att inte ha min älskade p-drink när jag är klar... men man överlevde ju även innan dem så det är nog ingen fara. Det finns ju annat att äta som tur är! =)

Jag har även klarat mig uta godis i 2 veckor nu... men det är inte det lättate när man ständigt blir frestad... på tåget upp hit hoppade jag av och sa hej till en i Västerås och fick en smarrig chokladkaka... Igår fick jag en chokladkaka av farmor när jag skjutsade henne för att ta tester inför sin sista cellgiftsomgång. Sen när jag och pappa skulle åka hem därifrån så övertalade han mig att öppna den. Men jag har hållt mig. Faktiskt har jag väldigt lite sug nu och det mesta sitter nog i huvvet, som vanligt! =) Men jag funderar på om jag inte är värd lite godis när jag fyller år... fast då kanske dte blir annat gott... vi får se helt enkelt... Nu blir det att dyka in i några vetenskapliga artiklar!

Kommentarer
Postat av: elin

Har du märkt något resultat när du varit sockerfri? bättre resultat av träningen, piggare osv. ?

2009-10-20 @ 17:34:09
URL: http://metrobloggen.se/elinstraning

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0