Girl on a mission - Shoe shopping

Igår var jag a girl on a mission. Här om dan när jag skulle träna råkade jag dra sönder mina träningsskor. Hällorna, eller vad de kallas på skor, gick sönder så nu måste jag antingen ha de knutna hela vägenupp (vilket jag hatar) eller väldigt långt ner (vilket kanske inte heller är nån hit om man ska springa). Jag var helt enkelt tvungen att ha nya träningsskor. Eftersom jag och roomien hade en inplanerad shoppingdag så passade det ju utmärkt. Tyvärr så har jag ju begränsad budget så det var tvunget att va ett par hyfsat "billiga" (vilket typ inte existerar i träningsskovärlden) som skulle passa både löpning och styrketräning. Tror vi besökte nästan alla sportaffärer i stan. Utbudet på skor under tusenlappen är begränsat!

Nu till saken, när vi var inne på Intersport blev både jag och roomien helt chockade och faktiskt riktigt irriterade. Färgskalan på skorna var till 80% rosa och några enstaka röda. Sen var resten babyblå. Det fanns ETT par som inte hade nån fjollig färg. Vill man ha rosa skor bara för att man är tjej? NEJ NEJ NEJ! Rosa är säkert fint på de som tycker om den färgen, men jag skulle aldrig i hela mitt liv ta på mig ett par rosa skor eller ett rosa klädesplagg för den delen. NEVER EVER! Jag hatar rosa. Det är illa nog att det är rosa mellan fingrarna på mina träningshandskar, men det var verkligen de enda som var bra (suuuperbra) och jag var tvungen att tänka till läänge innan jag köpte dem. Något mer rosa-aktigt kommer INTE in i min garderob, varken klädes- eller skogarderob! Jag vill inte behöva spy varje gång jag sa ta på mig dojorna, vilket effekten av ett par skor med rosa detaljer hade blivit.

Tillslut blev det ändå de skorna utan fjollig färg. Ett par svarta med silvriga detaljer. Jag har alltid velat haft ett par svarta skor, men inte hittat några bra tidigare så är hyfsat nöjd. Dock är jag inte lika nöjd med att vi var tvungna att åka kollektivtrafiken långt bort over water för att få tag på rätt storlek eftersom affären inte kunde be den andra is amma kedja skicka dem eller beställa dem i min storlek, men det är en annan historia. Service mindedness är tydligen ett utrotningshotat begrepp inom större delen av handelsvärlden idag. Nu har jag mina skor och träningen kan fortsätta... Dock tror jag nästan jag är lite småkrasslig...

Kommentarer
Postat av: Miss Agda

Hej igen

Detta proteinpulver anv jag fast inte alls ofta just nu. Ska börja ta det några ggr i veckan nu när jag fått ett nytt styrkeprogram och det blir mer gym än löpning

http://missagda.blogspot.com/2009/05/om-proteinpulver.html

2009-09-11 @ 19:47:52
URL: http://www.missagda.blogspot.com
Postat av: Cicci

Neej inte smålrasslig, vad trist! Hoppas det släpper ..

a håller med ang skorna, visserligen är väl funktionen det viktigaste men .. varför töntfärger?! Håller med om att svart är snyggt!

2009-09-13 @ 21:31:08
URL: http://www.metrobloggen.se/ciccisdagbok

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0