En ny fight mot bänkpressen...

Igår had ejag gett mig sjutton på att jag skulle klara 60 kg i bänkpress... Jag tycker inte att det är så mycket egentligen, men det har hitills varit en för mig omöjlig vikt. Har nästan klarat den innan, men aldrig utan lite hjälp. Igår kände jag mig däremot stark och hade laddat rejält med mat under dagen, förutsättningarna var med andra ord på topp... Tyvärr blev det fail igen. Det går bara inte. Klarar hela vägen ner och sen en pyttebit upp igen som känns ganska bra innan styrkan totaldör. Det är så frustrerande för allt som oftast kanjag köra hyfsat många reps på 50 kg... Gjorde i alla fall två försök och sen gav jag upp och gav mig hän bröstträningen istället. Den kändes ganska bra, men inte alls så bra som tricepsträningen som var gryyym! Funderade till och med på att gå upp 2,5 kg i frenchpressen, men spar det till nästa gång. Och snart ger jag mig på de 60 kilona igen! Och då ska det funka!

Motion: Styrketräning Bröst & triceps: 4 x bänkpress 60-50 kg, 3 x sned hantelpress á 15 kg, 3 x pecdec 28 kg, 4 x frenchpress 27 kg, 4 x pushdowns 24,5 kg


Kommentarer
Postat av: emma s

Det tror jag, på det igen bra! x) Supercool bild också!

2010-04-15 @ 11:44:28
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Magda

Jag har följt din blogg ett tag, men en sak jag inte förstår är siffrorna du skriver innan övningarna. Är det set eller reps? Betyder det att du tex bara gör 4 pushdowns eller att du gör 4 set pushdowns med flera reps om varje?

2010-04-15 @ 13:32:07
Postat av: Johanna

Magda: Det är set jag skriver... så jag har gjort 4 set pusdowns med 5-13 reps i varje set! =)

2010-04-15 @ 14:09:53
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Simon

Äsch det är bara att köra på så tar du nog de där 60 kilona lätt snart. Be nån rutinerad bänkare att hjälpa dig att slipa på tekniken? Kan göra rätt mkt. Btw. Råkade spontangoogla på träningsbloggar o hitta din. Kul läsning :D

2010-04-20 @ 15:42:16
URL: http://moatti.blogg.se/
Postat av: Johanna

Simon: Kul att du hittat hit. Tror också att det är mycket teknik som det sitter i... Jag har ingen maxlyftsteknik... får försöka jobba upp den! =)

2010-04-20 @ 16:03:51
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0