Nu är det vetenskapligt bevisat ;)

Igår gjorde jag en fullt vetenskaplig studie om träningsresultat om man har laddat med mat innan träningen eller om man har laddat med godis, vilket jag även har haft tidigare funderingar på. Jag kan ju se fördelarna med båda, men även de stora nackdelarna med den ena.. Hur som så styrkte jag mina tidigare funderingar om attd et går rätt bra att träna på enbart godisladdning. Styrkan fanns där, orken tog sig en dip vid hantelcurlsen men det gjrode den sist också så det kan man väl knappast räkna som godisets fel... Dock känns hela passet lite jobbigare, särskilt eftersom jag fram tills jag gick till gymet mådde riktigt illa av allt godis... Så trots att det går bra att träna på enbart godis så tror jag att mat är att rekommendera för den ultimata träningsupplevelsen... Eller vill manha den ultimata träningsupplevelsen tror jag även att man ska slänga in en PWO (preworkout-drink) som får det att klia i huden och gör dig galet stark! I love them! =)

Sen måste jag tyvärr meddela att efter söndagens promenad så har jag nu lätt värk i mina benhinnor, rejält skavsår på ena hälen och diverse blåsor här och där på fötterna... Jag kan med andra ord räknas som lika kroppsligt förberedd på en 8 km-promenad som en 85-åring trots att min ålder endast är 25... Jag ser det som ett tecken påatt jag borde promenera mer... men först ska jag göra det motsatta, dvs vila, just för att undvika rejäl benhinneinflammation samt låta mina skavsår läka... Men sen så... Nu, mot Zon-tuben!

Motion: Styrketräning Rygg & Biceps: 4 x skivstångsrodd 50-40 kg, 4 x latsdrag 57 kg, 3 x maskinrodd 49 kg, 3 x hantelcurls 13 kg, 3 x skivstångscurls 27-24,5 kg, 2 x 21or, 2 x ryggresningar, 2 x ländryggsmaskin

Kommentarer
Postat av: emma s

haha.... 85 år alltså :P Kan ju iof inte säga att jag känner mig mycket yngre x) så har du en zon-tub alltså....? (A)

2010-04-13 @ 10:19:00
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Ebba

Vad trist med benhinnorna och skavsåren :( Så himla irriterande när man är peppad och vill gå och några dumma skavsår stoppar en. Hoppas att dom försvinner snart och att benhinnorna blir bättre. =)

2010-04-13 @ 10:24:54
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Johanna

Emma: Jag har två och även nån mer salva som tydligen ska göra susen!! Det gäller ju att va utrustad!;)

Ebba: ja, visst är det förargligt!

2010-04-13 @ 10:41:44
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0