Tokmycket träning och sjukt illamående...

Ja, den rubriken sammanfattar väl gårdagens träning rätt bra. Jag hade tänkt att gå till gymet och köra ett litet corsstrainer pass under dagen och sen styrketräna sent på kvällen... jag sitter ju bara som fastvuxen i min datastol så det är bra att röra sig och crosstrainern känns betydligt mycket mer tidsaffektiv än att ta en promenad. Helst hade jag ju velat springa, men mina ben verkar inte palla. Tyvärr tog jag mig aldrig iväg under dagen utan gick lite tidigare till gymet för att crosstraina innan tränigssällskapet anlände. Genom att ladda upp hela dagen med godis och läsk så mådde jag väl lite smått illa när jag gick till gymet. Det gick däremot strålande bra på crosstrainern. Körde som en galning i en kvart och svetten sprutade. Sen sänkte jag motståndet lite och fortsatte köra på... men det blev sjuuukt tungt och jobbigt. Efter totalt 25 min tog jag en liten paus för att pressa i mig min PWO så att jag skulle ha ork och lust att köra styrketräning efteråt. Sen hoppas jag upp igen och körde 10 min till... PWOn var dödsstöten för illamåendet. Sen kändes det som om jag hade mat/vätska ända upp i halsen och ville helst inte röra mig, vilket höll i sig hela kvällen sen också. Men trots illamåendet så blev det ett riktigt bra styrkepass också. Alla ryggövningar tog rgrymt bra, fast jag var rätt trött så fick köra lite lägre vikter på roddövningarna. Biceps gick även det mycket bra! och jag hann ut från gymet precis när de stängde. Grymt bra träningspass! man ska överväga annan laddning innan ;)

Motion: Crosstrainer 35 min
Styrketräning Rygg & Biceps: 4 x latsdrag 56-49 kg, 4 x rodd 50 kg, 4 x skivstångsrodd 40 kg, 4 x hantelcurl á 13 kg, 4 x stivstångscurl 24,5 kg, 3 x ländryggsmaskin, 2 x ryggresningar

Kommentarer
Postat av: Vas

Löpning direkt efter eller direkt innan styrketräning är inte optimalt ur en "muskelbyggande"-syn :)

2010-04-28 @ 14:14:10
Postat av: Johanna

Vas: Nope, därför undvikes det så ofta som möjligt! XD

2010-04-28 @ 15:09:23
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0