Både biceps och triceps blev rejält mosade

Varannat pass-principen är verkligen bruten! Igår blev det ytterligare ett grymt pass. Den kontakten jag fick med musklerna var inte att leka med. Sjukt härligt! Jag brukar oftast fuska rätt rejält på slutet av bicepsövningarna och svinga på hejvilt, men igår skippade jag det och fick ta extra hjälp av mitt fina sällskap. Det var nog det som gjorde susen. Blir till att köra lite striktare i hela övningarna framöver. Triceps började också strålande med tricepsextension med rep över huvudet. Tog grymt bra och det höll sen i sig i hela passet. triceps tycker jag dock är lite "lättare" att få kontakt med än biceps. Det jag är mest nöjd över är nog den grymma kontakten med biceps och att magträningen gick så bra. Situpsen när jag håller upp benen mellan seten är grymma. Skulle inte ha kört nått mer än dem, men det blev lite tid över så slängde in 4 set till. Situpsövningen var det som tog bäst av magövningarna. =)

Idag har jag tagit sovmorgon och avnjutit en lång frukost. Ska tvätta här hemma och ikväll blir det ett benpass på gymet. Nu skiner solen ute så kanske blir en promenad också.

Motion: Styrketräning Armar & Mage: 3 x hantelcurl 13 kg, 3 x skivstångscurl 24,5 kg, 3 x liggande curl mot pannan 21 kg, 3 x rep över huvudet, 3 x frenchpress 24,5 kg, 3 x pushdowns 21 kg, 3 x situps med statiskt läge emellan, 2 x benlyft, 2 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: emma s

Good work! :D

2010-08-26 @ 11:04:13
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Ebba

Härligt!! =) Tycker också att det är svårt med kontakten i biceps.. Triceps är mycket roligare :P

2010-08-26 @ 12:55:20
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com
Postat av: Jimmy

Roligt att det gick bra. Var tränar du någonstans? vilket gym?

2010-08-26 @ 15:51:15
URL: http://itfeelsgood,blogg.se
Postat av: Anna

Jäklar vilken form du måste vara i!

2010-08-26 @ 19:59:54
URL: http://www.annoula.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0