Onsdagens träningspass

Vi påbörjade ett litet projekt här igår morse. Projekt måla om hallen. Lätt som en plätt!? Eller? Inte direkt. Tydligen var det mycket mer saker att göra än jag trodde så igår hann vi bara med förarbetet. Idag börjar det roliga, dvs målandet. I och med att jag hade fullt upp med annat igår så fanns de inte allt för mycket tid till träningen. Det fick bli ett snabt och effektivt bröst och axelpass. Tyvärr tappade jag min ena träningsvante på vägen till gymet så fick köra utan handskar. Inte bra. Kände hur händerna gled ut hela tiden i bänkpressen. Riktigt obehagligt, och ven i de andra övningarna. Lustigt att jag alltid körde så förut och nu kan jag knappt köra utan. Hittade som tur var vanten sen på vägen hem! =)

Bänkpressen gick väl okej. hade velat köra på 55 kg, men 50 kändes mer än väl. Idag har träningsverken redan hunnit sätta in (och har sen innan i benen och ryggen, jikes). Resten av bröstövningarna kändes bra. Var svag, svag, svag i axelpressen. Tog fort slut med 13 kgs-hantlarna. Fick inte riktigt nån kontakt med axlarna förrän i sidolyftsövningen, men kände mig riktigt slut på slutet av passet ändå. Nej, nu blir det på med målarkläderna och måla på...

Motion: styrketräning Bröst & Axlar: 4 x bänkpress 50-50-50-40 kg, 3 x sned bänk i smith 36 kg, 2 x flyes i cc, 3 x hantelpress 13 kg, 3 x stående press bakom nacken 22 kg, 3 x sidolyft med hantlar 8-6 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0