Att säga vad man tycker...

Jag har fått ganska mycket kritik för mitt inlägg "Några ord om framtiden...". Att jag är naiv som tror att jag kan se ut som på bilden om 6 månader, att jag inte förstår omfattningen av min satsning, att jag inte har nån koll alls, att det tar längre än 6 månader att bygga upp en tävlingsfysik, att jag har orimliga förväntningar och inte är beredd alls på det jobb och slit som krävs. Kritiken kanske inte är framförd på det bästa sätt, men jag tycker faktiskt att det är rätt härligt ändå. Folk som säger vad de tycker istället för att stryka en medhårs hela tiden. Annars tycker jag ofta att det känns som att man bara omger sig av ett gäng med "ja-sägare" i bloggvärlden. Jag håller visserligen med om att man ska peppa varandra och inte trycka ner någon, men man kan omöjligt hålla med om allt eller tycka att allt är så strålande som jag i alla fall ofta upplever att inlägg och kommentarer är. Lite kritik/pointers hjälper dig att hålla fötterna på jorden. När jag skriver ett inlägg om planerat upplägg så vill jag gärna ha både positiv och negativ feedback just för att kunna förändra saker till det bättre.

Inför min tävlingssatsning kan jag säga att jag startar faktiskt inte från scratch utan jag har styrketränat seriöst i flera år, känner mig bra insatt i träning och kost, har kostscheman från tidigare dieter individanpassade till mig av en mycket duktig person, kommer att inspireras av kostschemana och upplägget från en person som deltog i årets Talangjakt, har bra hjälp och stöd hemifrån, kommer att göra regelbundna fettmätningar för att hålla holl och dessutom finns det massor hjälp att få om jag känner att det inte går som jag vill. Jag är seriös i min satsning, men samtidigt så tycker jag inte att det är liv eller död. Jag är dessutom hellre optimistisk och satsar än pessimistisk och aldrig försöker eftersom jag tror att det är för svårt. Jag ångrar hellre något jag gjort än något jag aldrig vågade.

Kommentarer
Postat av: emma s

jo konstruktivkritik är bra! men just nu tycker jag att bara ska sparka igång! :D är din ja-sägande-side-kick som peppar på här i andra änden av Sverige så länge DD .cher.

2010-12-20 @ 15:05:35
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emma-slemma: Du är ingen ja-sägare... Du säger ju vad du tycker för jämnan! =) men håller med, nu är det bara att köra!

2010-12-20 @ 15:17:38
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: emliscious

tycler att du i detta inlägg visra prov på mycket skön självdistans och integritet! härligt uppfriskande!

jag tycker du ska ha all heder för att du törs sticka ut hakan och avslöja din stora plan! mäktigt! Jag är imponerad! vi kommer båda att satsa hårt under 2011- vad sägs om att bli varandras pepp-partners?!?!



Jag läste ditt inlägg om din satsning och tycker det är riktigt kul att du vågar! jag gillar det du skrev nu om att det är mycket ja-och-amen-sägare inom bloggvärlden- det reagerar jag också på! alla ska stryka medhårs och om man inte håller med så kommentarar man inte alls. lite trist! jag läste som sagt ditt inlägg och tycker du är ball- DET ENDA jag reagerat på är att du kritiserat en del för att ha varit lite klent tränade för att ställa upp (vilket jag håller med om efter att ha sett bilder!) och att det verkar som "endast besitta ett par väldigt bra axlar verkar ta en lååångt i tävlingen" och även om du dragit såna slutsaser tycker jag att man ska tänka efter innan man ställer upp! jag skulle inte vilja ställa upp för att "det jag har duger i konkurrensen" utan för att jag tycker att min egen form är grym!! bara för att nåt verkar räcka skulle jag inte nöjja mig med det! tävlingen handlar ju mer om att vinna mot sig själv än andra tävlande om jag får säga vad jag tycker =)



2010-12-20 @ 19:59:54
URL: http://www.emliscious.blogspot.com
Postat av: Johanna

Emiliscious: Jag tycker absolut att vi ska peppa varandra...

Jag förstår helt och hållet vad du menar med mina kommentarer. De är inte alls finkänsliga på något sätt och jag uttrycker mig sällan finkänsligt så jag kan förstå hur det upplevs. Angående axelkommentaren så var det när jag funderade på vad jag behövde förbättra på min egen fysik och vad jag upplevde som var eftertraktat inom Body Fitness... alltså ungefär som att säga att jag behöver träna mer på galoppiruetter om jag ska starta St George dressyr eftersom de ingår där... men kanske inte uttryckt på bästa sätt... =) Jag satsar inte på att vinna utan jag gör det för att ha ett tydligt och konkret mål och testa mina egna gränser. Det känns inte relevant hur någon annan än jag själv ser ut på tävlingsdagen i dagsläget. Jag älskar individsporter där man fokuserar på sin egen prestation och det är det jag tänker göra! =)

2010-12-21 @ 09:42:12
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Robin

Säger bara en sak...Fuck em haters!

De som kommenterat kan förmodligen inte mycket och jag tycker du gör helt rätt.

Ett par saker jag reflekterar över är att du faktiskt har en del muskler och att du känner dig redo att gå upp på scen. När din diet sätter in och du börjar komma i form är jag övertygad att många kommer inse att du faktiskt kommer göra bra ifrån dig. Ska följa dig med spänning och behöver du fråga något så tveka inte. Jag är kanske inte bäst i världen men lite har man snappat upp under åren. Kör på!

Mvh/Robin

2010-12-21 @ 20:43:34
URL: http://www.metrobloggen.se/robinforlife
Postat av: Johanna

Robin: Vad roligt att du tror på mig! =) Ska definitivt fråga om jag kommer på något framöver... Just nu är det bara att tuta och köra... Efter nyår börjar dieten lite smått.

2010-12-21 @ 22:23:51
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0