Grymt bra start på träningsåret!

Jag har haft det riktigt bra i Västerås. Firande i dagarna tre! Egentligen fyra om man räknar med firandet dagen innan vi åkte ner också. men nu är allt julgodis uppätet och det är dax att börja träna, plugga och vara ordentlig igen. Det är rätt skönt egentligen! =)

Idag har hela syskonskaran varit till gymet. Brorsan körde rygg, syrran körde lite allt möjligt och jag själv körde ben och lite mage. Grymt bra pass. Grymt bra start på mitt träningsår! Eftersom det typ inte finns några benmaskiner på gymet så fick jag köra knäböj, vilket jag aldrig kör i vanliga fall efetrsom det går så kasst och jag får ont i ryggen... men idag gick det strålande. Jag körde riktigt djupa och det tog väldigt bra kände jag i alla fall efteråt (när jag skulle köra utfall med mina vanliga vikter vek sig bara benen så fick sänka). Kändes mycket bättre att köra också. Fick inte ont nånstans och kändes hyfsat stadigt. Jag blev helt slut av alla övningar och jag är fortfarande alldeles vek och svag i benen efter passet! Ska vila mina påkar ett tag nu och ikväll ska jag pälsa på mig rejält och gå ut och gå en sväng med vovven i kylan. Känns verkligen som att jag måste röra på mig nu!

Motion: Styrketräning Ben: 5 x 17 knäböj 40 kg, 5 x vadpress, 4 x utfallsgång med hantlar á 5 kg, 5 x baksida lår med boll, 5 x benspark, 3 x benlyft i superset med 3 x situps

Kommentarer
Postat av: Laura

Jag tycker också att det är helt skönt att vardagen börjar igen på sätt och vis :)

2010-01-02 @ 17:58:39
URL: http://fashionportfolio.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0