Benpass men en gnutta hjärnsläpp...

Jag kom iväg till gymet igår också. =) Beeen. Har faktiskt längtat lite efter det eftersom det kändes så grymt med knäböjen i smithmaskinen sist när jag körde ben (vilket iof var mer än en evighet sen). Det gick inte lika grymt i smithmaskinen den här gången. Min kropp och knopp kom helt enkelt inte ihåg hur men gjorde knäböj då man sitter fast. Jag testade med att ha fötterna på många olika ställen, låg vikt, mer vikt m.m. Fastnade tilloch med längst nere en gång och fick haka fast stången... XD Tillslut fick jag i alla fall till det och kunde köra. Körde med lite lättare vikter och gick så långt ner som det gick innan min kropp inte kan vikas ihop nått mer. Det är just det jag gillar med smithmaskinen att jag kan gå så djupt då för det kan jag inte (än) när jag kör fritt. Trots ganska låga vikter så tog det riktigt bra. Det brände inte i benen som när jag kör benpress, men jag kände mig riktgt mör och höll inte på komma upp de sista repsen. Resten av passet körde jag med lägre vikter än vanligt men tills det kändes rejält, ca 15-20 reps. Bäst kändes sittande lårcurl och benspark. Efter passet gick jag hem och sen ut på en promenad i det fina vädret. Jag har även hört att en promenad eller annan aktivitet som genererar lite blodgenomströmning i benen efetr ett benpass ska lindra den kommande träningsvärken, vilket jag tyckte kunde vara bra för mig.

Motion: Promenad 50 min
Styrketräning Ben: 4 x knäböj, 4 x stående vadpress 106-106-88-88, 3 x benpress 200 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl 63-63-56 kg, 3 x benspark 49-49-49drop kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0