Thursday is Leg day

Trots att det regnade större delen av dagen igår så knatade jag mina 10 in dit och 10 min hem för att komma till gymet. Väl värt! Har varit riktigt sugen på att träna ben på sistonde. Tror att det är för att jag fått till knäböjen så bra nu. När jag kör i smithmaskinen känns det verkligen bra. Jag får visserligen inte så att det bränner i musklerna, men jag kommer verkligen inte upp mer (och med nöd och näppe de sista repsen) och benen känns lite spagettiliknande efteråt. Jag körde med samma vikter som sist, men nästa gång ska jag nog testa att lägga på 5 kg till. I benpressen så körde jag med lättare vikter och satte fötterna så högt upp på plattan som det gick, och ihop. Det tog väldigt bra på framsida lår. Hääääääääärligt! Ett riktigt skönt pass. Funderade på att köra lite utfall som avslutning, men bestämde mig för att gå hem och laga mat istället! =) Äta bör man annars dör man!

Motion: Promenad 50 min
Styrketräning Ben: 4 x knäböj, 4 x stående vadpress 106-115-115-97 kg, 3 x benpress 140 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl 63 kg, 3 x benspark 49-56-56 kg

Kommentarer
Postat av: emliscious

om de inte bränne ri musklerna kan ju ett tips vara att köra knäböj med fristång- ordentligt med vikt, gå ångtsamt ner, djupt ner, och var explosiv på vägen upp =) bränner garanterat!!

2010-07-09 @ 10:12:49
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Emelie: är rätt ny på knäböjsfronten och klarar inte av att gå djupt med fri stång än. Ska träna upp mig lite i smithen först och sen blir det att gå på den fria stången igen! =) Tack för tipset!

2010-07-09 @ 12:00:01
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0