Mera träningsvärk önskas...

Med rätt dosering på motivationspulvret så blev det ett riktigt bra pass igår. Jag kan i och för sig inte komma ihåg när jag hade ett dåligt axelpass sist... Axlar är nog min favoritmuskelgrupp att träna (följd av rygg, och just nu även ben). Passar ju därför bra att jag kör det tillsammans med mage som är det tråååkigaste att träna (följt av bröst). Då får jag både det bästa och sämsta. Passet gick riktigt bra. Fick bra kontakt och hantelpressen är en riktig axelmördare. Ökade ett kilo från förra veckan och det kändes ju bra, men repsen minskar drastiskt i antal mellan seten. Haha! Fick faktiskt till hyfsat bra för magen också... har lite träningsvärk där redan... för att joina mina armar som jag har massor av träningsvärk i, särskilt triceps, men även biceps. Jag är nöjd, mycket nöjd!

Motion: Styrketräning Axlar & Mage: 3 x hantelpress 15 kg, 3 x stående skivstångspress bakom nacken 22 kg, 3 x sidolyft med hantlar 9 kg, 2 x framåtlyft med hantlar 8 kg, 1 x framåtlyft med skivstång 14,5 kg, 3 x liggande baksida i CC 12,5 kg, 3 x liggade baksidaflyes i CC, 3 x benlyft, 3 x magmaskin

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet, men det är bara att jag tror att folk skulle känna igen mig även fast jag bara tar bort huvudet! En bra idé annars men!



Jag skulle kunna med att lägga ut bilder på bloggen sen när jag har nått mitt mål! :)

2010-03-24 @ 13:30:58
URL: http://mindromvikt.blogg.se/
Postat av: Vas

Tycker du borde vara nöjd även när du inte har träningsverk. Det är inte träningsverk som visar på att du bygger eller stärker muskler utan muskelöverbelastning (vilket jag antar sker varje gympass) ;D

2010-03-24 @ 15:05:25
Postat av: Anonym

Jo det är faktiskt sant!! Kanske kan göra de ändå..jag får se! Men ska iaf ha förslaget i tanken.



jag är 168 lång..Jag vet inte varför jag just vill gå ner till 58, men det är väl mest tanken att ligga under 60!



Har du något slags mål eller?:)



2010-03-24 @ 15:59:15
URL: http://mindromvikt.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du har så rätt så rätt, mage och bröst är tråk att träna:P

2010-03-24 @ 16:02:41
URL: http://sandrawest.blogspot.com
Postat av: Ebba

Härligt tränat =) Gillar också att träna axlar för tillfället. Bröst är tråkigast, haha :P

2010-03-25 @ 12:13:46
URL: http://ebbastraningsblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0