Mos av axlarna avklarat!

Söndagens brunch kom inte förrän efter ett träningspass... Man måste ju arbeta uppp aptiten lite för att kunna förtära så mkt som möjligt sen (brukar iof inte vara några problem). Axlar och mage... dock med lite tidspress... mitt axelpass som jag har kört sen i julas ungefär har ju varit grymt... men nu så känns det som att det inte tar lika (sjukt) bra längre så det kanske är dax att köra nån annan variant... Omväxling förnöjer heter det ju. Fast passet var inte på något sätt dåligt, det var bara den där grymma kontakten och sjuka pumpen som saknades. Smärtade i axlarna gjorde det i alla fall och jag ökade i vissa övningar. Testade på 10 kgs-hantlarna en sväng när jag körde hantellyft, med bra resultat.... Ökadepå skivstången till 27 kg när jag körde skivstångspress, även det med bra resultat... Sen körde jag även något tyngre för baksidan... Det går bra nu! =)

Motion: Promenad 30 min
Styrketräning Axlar & mage: 3 x sidolyft med hantlar 10-8 kg, 3 x stående skivstångspress 27-24,5 kg, 3 x stående skivstångspress bakom nacken 19,5 kg, 2 x liggande baksida i CC 15-12,5 kg, 2 x liggande baksidaflyes i CC 5 kg, 3 x magmaskin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0