Inställd träning

Nej, både crosstrainer och styrketräning har blivit inställt idag. Istället har jag suttit hemma med ont i huvudet, kliande hals och varit väldigt törstig hela dan. Jag funderad epå att ta en promenad nån gång under dan, men det har hängt stora regntunga moln på himlen hela tiden och då är det inte säkert att gå ut i Göteborg kan jag lova! istället blev det ett härligt bad. Sen kom jag även på att det inte direkt var någon katastrof med en vilodag idag i och med att jag tränat tre dagar på raken, en ganska lämplig träningsmängd inför en vilodag. Förhoppningsvis är jag piggare imorn. (gammal bild som demonstrerar rätt bra hur det känns)


Kommentarer
Postat av: evis

Johanna vill bara passa på o ge dej beröm! Ditt bloggande har varit så sjuukt bra senaste tiden! gillar

2010-05-04 @ 21:15:02
Postat av: J

Asså kommer du inte upp i puls, dvs höjer din intensitet så förändrar du inte procentfördelningen av vad kroppen tar sin energi ifrån.

Vid lågintensiv träning större andel fett, och vid högintensiv träning större andel kolhydrater.

Du bränner också färre kalorier om du inte höjer din intensitet.

Detta behöver ju inte vara negativt, allt beror ju på avd du har för avsikt med din träning.

Du har ju oftast mindre energi att jobba med på morgonen också.

Men det är intressant det här med att mjölksyran kan komma vädligt tidigt ibland vid träning. Normalt säger man ju att ens mjölksyratröskel (laktattröskel) ligger runt 85% av sin maxpuls, men det spelar

2010-05-04 @ 23:19:11
Postat av: Anna

Låter klokt med lite vila! Lyssna på kroppen och allt det där :)!

2010-05-05 @ 11:08:11
URL: http://annoula.blogg.se/
Postat av: Johanna

Evis: Tack så mycket! Det värmer! =)

2010-05-05 @ 16:50:24
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0