Uppdatering Diet och Dietgnäll

Resultat: -0,3 kg

Det känns som att resultatet av min diet gick och tvärdog någångstans i slutet av oktober, rättare sagt innan jag fyllde 26 år. Innan dess så gick jag ner stadiga 0,5 kg/vecka i snitt trots vissa dåliga veckor med mycket fusk. Sen dess har jag gått ner totalt -0,4 kg. På 4 veckor! Visserligen hade jag en pausvecka, men precis som min förra pausvecka så ordnade det upp sig till veckan efter på +-0, en veckas dåligt tar en vecka att botgöra. De senaste två veckorna har jag lidit. Varit trött, hungrig och visserligen kanske det blev en del extra förra helgen... men det blev INTE så mycket att jag inte borde ha gått ner mer i vikt. Nu har jag gått ner -0,3 kg på två veckor, alltså i snitt 150 gram i veckan. Jag hade väntat mig det dubbla för ett drägligt resultat. Nu kanske ni säger att man inte ska lite på vågen utan titta sig i spegeln, men jag ser ingen som helst skillnad där heller. Min pojkvän märker för övrigt ingen som helst skillnad från när jag började heller, men det vet jag bättre än.

Det känns verkligen som att min diet går dåligt just nu. Jag har dålig motivation och jag hoppades verkligen på ett ganska bra resultat idag så att min motivation skulle få sig en liten extra skjuts, men icke. Förra helgen blev lite konstig i och med att jag blev sjuk och valde att flytta min ätardag till torsdag-fredag istället för fredag-lördag som är det vanliga och lättsammaste alternativet. Därmed blev det lite onyttigt öven lördag och söndag. Men som sagt, fortfarande inte dåligt nog för det här resultatet. Jag funderar på om min diet kanske behöver ändras lite. Om jag (snyft) kanske måste ta bort min halva ätardag istället och bara köra på lördagar(?)... eller om jag kanske måste göra mer drastiska ändringar i hela matschemat(?)... men men, det är bara att inse att jag inte kommer att nå mitt mål tills nästa fredag... men ingen ändring kommer att ske tills dess heller. Nästa helg åker jag ju till Stockholm fre-sön och vet att jag kommer äta allt annat än nyttigt där. Det är ett av syftena med hela resan... Jag fortsätter så här tills dess och sen får jag ta tag i det hela igen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tycker att du har varit duktig som gått ner i vikt. Förundras alltid över alla människor som gör det, hur de gör? Det kanske är så nu att din kropp ligger på den vikt som den vill att du ska göra. Just därför går du inte ner så mycket. Kroppen är ju rätt smart så....

2010-11-19 @ 17:41:52
Postat av: Tiigerlilja

Behöver du gå ner i vikt, eller är det mer att du känner att du vill? För det blir ju svårare och svårare ju mer "korrekt" man väger

2010-11-20 @ 22:45:06
URL: http://tiigerliljas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0