Några frågetecken så här på vilodagen...

Varför är det så mycket folk på gymet nu för? Hela den här veckan har det varit smockfullt... Måndagar brukar iof alltid var alite mer än vanligt, men jag var till och med tvungen att köa för att få ett skåp att låsa in mina grejer i, ett tag dessutom... Nästan samma sak igår, och knökfulla klasser och massor av folk på gymet. Flera ggr var jag tvungen att fråga om folk hade många set kvar, och fick samma fråga ställd till mig några ggr. Jag trodde sånt här bara hände efter nyår och strax innan sommaren... Har folk plötsligt gått och avgett novemberlöften eller vad händer?

Varför har min motivation till att fortsätta dieta gått och dött?
Jag har känt mig hyfsat peppad hela tiden fram tills förra veckan och nu känns det som att jag inte alls har lust. Det känns dessutom som att jag har blivit en total degklump, som att dieten inte funkar för fem öre och det enda jag kan tänka på är min ätardag på fredag kväll-lördag. Jag tänker på godis. Jag tänker på hur det skulle va om jag åt godis varje dag... fast egentligen är det inte alls nått jag vill. Jag vill gå ner några kilon till, hålla den vikten och äta måttligt med godis. Varför är det så lätt att gå upp i vikt och så svårt att gå ner? Nått som jag hoppas får igång min motivation igen är ett strålande resultat på fredags vägning men just nu känns det tveksamt... det slank ner en liten tårtbit i söndags nämligen... Det känns ännu mer tveksamt att jag kommer nå mitt mål om -2,6 kg tills den 26:e. Jag ska försöka bita ihop. Hur svårt kan det va egentligen?

Är det bara jag eller är Anna Anka rätt vettig i sin träningsfilosofi? Inte allt kanske, men ändå betydligt bättre än vad jag först fasade när jag hörde talas om programmet...

Godiset från någon ätardag sen... det enda jag kan tänka på... =S


Kommentarer
Postat av: HBE

Hej vi är två personer (en kille&en tjej) vi har precis börjat träna .. jag som tjej vill bara fixa konditionen och få en fastare kropp medan killen vill fixa muskler, har du ett bra träningsprogram för detta, kan du hjälpa oss :)



Tck på förhand

A&H

2010-11-03 @ 21:08:25
URL: http://hizirbe.blogg.se/
Postat av: HBE

SV: Tack så jättemycket!:)

2010-11-03 @ 23:28:42
URL: http://hizirbe.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jag förstår dig precis. Man är så duktig med träningen men det där förbaskade sötsuget finns kvar. Godis är också det enda jag tänker på:S Men du är duktig som lyckats tappa i vikt!

2010-11-04 @ 16:58:30
URL: http://ijastrong.blogg.se/
Postat av: Daniella

Är du säker på att det du går upp, är fett? inte muskler?

Har du gjort någon fettprocentsmätning??

2010-11-04 @ 19:45:10
URL: http://daniellarosman.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0