Rejäl mosning av armar och mage...

ja, jag verkade ha ett extra sug efter träning igår för jag la in en extra övning per muskelgrupp. En extra för biceps, en extra för triceps och en extra för mage. jag hade även tänkt köra några minuter på crosstrainern efteråt, men alla var upptagna så jag gick nöjd hemåt istället (ok, till bilen då). Ett riktigt bra pass blev det! Bra kontakt i alla muskler. Fortsatte med mina 14 kgs-hantlar och de kändes bra. Lassade på lite väl mycket först i scottcurlen så jag fick ta av det och så körde jag liiite lättare ändå. Skivsångscurlen körde jag på ett väldigt uttröttande sätt. Först 7 st låga korta curls (från bottenläget och upp till höjd av armbågen), sen dirkt 7 st höga korta curls (från toppläget och ner till höjd av armbågen) och sen direkt 7 st hela curls. Riktigt utmattande och bra som variation! Efter 4 övningar var jag totalt slut i biceps, men hade fortfarande krafter i triceps för att göra ett finfint pass för dem. Ont, ont, ont efter 4 övningar. Bäst tog nog frenchpressen ändå. Där var jag stark och fick bra kontakt. I de övriga övningarna fick jag "bara" bra kontakt. För mage körde jag även en övning för sneda musklerna, egentligen mest för att jag satt och väntade på att en crosstrainer skulle bli ledig. Brukar väldigt sällan köra det och det tog som tusan oc inte kände jag mig särskilt stark heller... Får nog köra fler såna helt enkelt.

Nu väntar anställningsintervju och sen blir det ridning i eftermiddag. Får se om det även blir träning. Kanske crosstrainer eller ben. Lite senare berättar jag hur det går med dieten...

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Armar & Mage: 3 x hantelcurls 14 kg, 3 x scottcurl 23 kg, 3 x skivstångscurl 14,5 kg, 3 x bamsecurl, 3 x pushdowns 50 kg, 3 x frenchpress 27 kg, 3 x rep över huvudet, 3 x enarmspushdown, 3 x situps, 3 x magmaskin, 3 x sned magmaskin

Kommentarer
Postat av: My

Härligt! Allt bra?

2010-10-22 @ 10:02:47
URL: http://fromdepptopepp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0