Trött, seg och orkeslös...

Igår bar det som sagt av till stallet för första gången själv. Mycket att komma ihåg, men jag fick allting rätt. Och jag fick även en väldigt härlig ridtur ute i naturen i 80 minuter i mestadels trav och galopp. Superhärligt!

Idag känner jag mig trött, seg och framför allt orkeslös. Jag var ute och knatade imorse och det kändes som att jag fick släpa mig fram vartenda steg jag tog och ett tag funderade jag på om jag verkligen skulle orka gå hela vägen hem, särskilt med tanke på att sista biten är lite uppför också. Som ni kanske märker så tog jag mig hem. Orkeslösheten som jag känner i slutet av veckorna tror jag beror på mitt låga energiintag. Det blir helt enkelt påfrestande för kroppen att ligga på minus i många dagar. Som tur är ska jag börja min "påfyllning" i form av ätardagar imorgon eftermiddag. Just nu känns det som att jag är i stort behov av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0