Benen ska inte "glömmas bort" mer...

I min träningssplit så har ju ben alltid avslutat veckan... tyvärr har det ju lätt blivit så att det lätt har glömts bort på sistonde... T.ex. om man ska åka bort på helgen så kanske det inte hinns med... och sen så är dte ju ett så pass jobbigt pass så det känns som att det tar emot lite att träna ben, desto "lättare" att komma på en anledning att slippa. Nu är det slut på det! Jag tycker benen är viktiga och därför ska de tränas först för att inte "glömmas bort". I övrigt blir träningsspliten densamma. Jag och min kära sambo och träningspartner diskuterade och vi trivs så bra med upplägget vi kör just nu så det får vara kvar fram tills jul i alla fall. Ben flyttas alltså från sista plats till första. Det nya träningsupplägget blir därför:

Pass 1: Ben
Pass 2: Rygg och baksida axlar
Pass 3: Bröst och axlar
Pass 4: Armar och mage

Nästa vecka är första veckan jag kommer köra enligt det här upplägget. Därför känns dte dumt att köra ben som sista pass den här veckan när jag ska börja med det nästa vecka... Istället kommer jag nog köra ett pass med lite blandat rygg och axlar (mina favvos). Får se om dte blir nån träning idag eller om det blir imorgon. Tränas ska det iaf!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter supebra tycker jag x)

2010-10-29 @ 18:25:19
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Daniella

Ben som är min favoritgrupp! Skulle kunna köra den två gånger i veckan... ; -)

2010-10-30 @ 17:23:30
URL: http://daniellarosman.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0