Jag och mina obefintliga lats...

Gårdagens träningspass bjöd på blandad kompott. Vissa saker gick bra och andra gick dåligt, lite om vartannat också dessutom. Började med dåliga latsdrag utan kontakt som blev till grymma chins med väldigt mycket kontakt. Sen bra skivstångsrodd med mycket kontakt, förutom på den tyngsta vikten men då sänkte jag igen. Efter det kändes rodden inget vidare alls. Hur ska man kunna bli klok på den träningen egentligen? Övningarna för baksida axlar gick helt okej och likaså ländryggsövningarna. Sen blir jag lite frustrerad att jag aldrig verkar få just några ryggmuskler, särskilt inte lats. De är helt obefintliga hur mycket jag än tränar. Jag vill ju ha!!!! Det är orättvist! Här sliter man vecka ut och vecka in, månad efter månad, och ingenting händer! Buhu! Växt lats, växt. Nuuuu!

Motion: Promenad 70 min
Styrketräning Rygg & Baksida axlar: 3 x latsdrag 56 kg, 3 x chins mas hjälp -25 kg, 5 x skivstångsrodd 40-50-45-40-40 kg, 3 x rodd 47 kg, 3 x liggande baksida i CC, 3 x bakside flyes i CC, 3 x ländryggsmaskin 40 kg, 3 x ryggresningar

Kommentarer
Postat av: Petra

"Vingarna" får man verkligen kämpa sig till. Ett tag körde jag latsdrag två gånger i veckan, ena tung och den andra lättare med fokus på kontakt. Efter ett par veckor såg jag en förbättring. Lägg lite extra fokus på "vingarna" ett tag framöver så lovar jag att du snart kommer att flyga ;-)



Kör hårt!

2010-09-29 @ 12:50:25
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0