Konditionsmaskin hemma?

Nu när mina benhinnor krånglar så har jag börjar fundera på att skaffa någon sorts konditionsmaskin att ha hemma... som jag kan använda vid såna här tillfällen och sen när cardion måste utökas ännu mer... Smidigt att bara kunna kliva ur sängen och köra... Nu (med benhinnorna) är alternativet att släpa sig till gymet när de behagar öppna, ta med sig så man måste duscha där (vilket jag hatar) och vara beroende av en himla massa saker. Hade gått finfint om jag bodde mitt emot gymet som innan, men det gör jag inte längre. Samtidigt känns det också otroligt klumpigt och fult att ha en maskin ståendes hemma då vi inte har överdrivet mycket utrymme... men ibland har ju nöden ingen lag. Den åker ju bums i förrådet/blocket.se så fort tävlandet är över. 

Vad är då bäst? Crosstraineraktiga maskiner eller cyklar? Jag är väldigt kräsen med "kvalitén" på crosstrainers. Gillar inte när det är för kort rörelsebana och min bild av de hemmavarianter som finns är att de är rätt kassa och vingliga. Till cyklar då, jag gillar ju inte att cykla men kanske får bita ihop och köra på... Vad är då bäst där? En riktig spinningcykel eller en motionscykel? Någon som vet? Vad är skillnaden och hur påverkar den mig?

Jag tar även väldigt gärna emot alla tips om olika maskiner, hur det fungerar att ha en hemma, erfarenheter av hemmaträning m.m. Jag har verkligen ingen aning! =S

Kommentarer
Postat av: emliscious

Till min kommande deff kommer jag ha köpt en liten steppmaskin. Finns tex på Stadium. Jag har haft sån tidigare och tycker det är great! just på de där kalla mornarna när man bara inte vill ut... lättare att ställa sig i vardagsrummet och riva av ett pass. de kanske inte är lika fancy och grymma som de på gymet- men de skiljer ju oxå rätt mycket i pris. beror kanske på vad du är beredd att betala! Men jag tycker iaf att de funkar helt bra- ger ju definitivt en bättre träning med högre intensitet än en powerwalk! Jag tycker de duger utmärkt!

2011-04-01 @ 11:13:53
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emliscious

Till min kommande deff kommer jag ha köpt en liten steppmaskin. Finns tex på Stadium. Jag har haft sån tidigare och tycker det är great! just på de där kalla mornarna när man bara inte vill ut... lättare att ställa sig i vardagsrummet och riva av ett pass. de kanske inte är lika fancy och grymma som de på gymet- men de skiljer ju oxå rätt mycket i pris. beror kanske på vad du är beredd att betala! Men jag tycker iaf att de funkar helt bra- ger ju definitivt en bättre träning med högre intensitet än en powerwalk! Jag tycker de duger utmärkt!

2011-04-01 @ 11:14:32
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emliscious

Till min kommande deff kommer jag ha köpt en liten steppmaskin. Finns tex på Stadium. Jag har haft sån tidigare och tycker det är great! just på de där kalla mornarna när man bara inte vill ut... lättare att ställa sig i vardagsrummet och riva av ett pass. de kanske inte är lika fancy och grymma som de på gymet- men de skiljer ju oxå rätt mycket i pris. beror kanske på vad du är beredd att betala! Men jag tycker iaf att de funkar helt bra- ger ju definitivt en bättre träning med högre intensitet än en powerwalk! Jag tycker de duger utmärkt!

2011-04-01 @ 11:15:03
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Ems

tack för din kommentar på min blogg. surt att bli sjuk ja, ligger i sängen med en kopp te och ska snart försöka sova bort viruset eller va det är.

Ang konditionsmaskin, så har jag haft en cykel hemma sen förra sommaren. Perfekt! Har även haft en crosstrainer tidigare, men bytte till en cykel. Kalas att bara slänga på sig kläderna om mornarna och hoppa upp och sen direkt kunna duscha och käka frukost. Har även varit bra när vädret varit skit. Har lixom ett alternativ! :) Så absolut rekommenderar jag en cykel hemma! O sååååå mycket plats tar det inte. tänk på all tid du sparar istället! ha det gott! kramis

2011-04-01 @ 13:13:04
URL: http://www.shutthefkupandsquat.blogspot.com
Postat av: Ems

en bra motionscykel. spinningcykel i all ära, men då får det va en bra sådan. kolla begagnade.

och PROVA många innan du köper en. Tänk på alla timmar du ska spendera på den. Jag älskar min och har en extra gelsadel på. spinningcyklar har ofta smala sadlar, vilket KAN bli jobbigt i längden för oss kvinnor. Men då har man ju oxå alternativet med spinningbyxor... :)min cykel har en bred "kärring"sadel. Underbart! :)

Lycka till! Kram

2011-04-01 @ 13:38:26
URL: http://www.shutthefkupandsquat.blogspot.com
Postat av: Vas

Ännu mer kondition!? Du går och springer ju redan som en galning. Tycker du får vara lite snällare mot dina stackars ben :)

2011-04-01 @ 16:27:21
Postat av: Johanna

Vas: Inte mer utan istället för... som variation... nu kan jag inte röra mig alls iom att mina benhinnor gör ont. Då är det bra att cykla... om inte formen tar sig kanske jag måste lägga in mer cardio på slutet. Då är det bra att cykla för att spara mina benhinnor.

2011-04-01 @ 17:00:25
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Vas

Där förstår jag dock inte hur du tänker, alltid funderat på det när jag följt dig här. Istället för att skära ner på kalorierna, matmässigt, så ökar du på träningen? Varför inte istället skära ner på maten istället för att träna/springa ännu mer? Din diet redan nu ökar ju risken för skador iom att den har svårt att återhämta sig för att du ligger på kaloriminus. Bara en tanke, tråkigt att se skador dyka upp bara.

2011-04-01 @ 18:08:11
Postat av: Johanna

Jag skulle valt en spinningcykel, där kan du cykla i fler positioner än på en motionscykel. Därmed kan du köra skiten ur dig själv om du vill :)

2011-04-02 @ 10:45:12
Postat av: Jonna

Hejsan Johanna!

Jag har också problem med mina benhinnor när jag springer. Jag orkade inte ha det så längre eftersom jag älskar att springa, så jag gick ner till Intersport igår och gjorde en fotanalys och kollade (filmade) när jag sprang på löpbandet och det visade sig att jag sprang för mycket inåt med fötterna och därför la all belastning på benhinnorna, så det var inte konstigt att de gör ont efter en löptur. De fixade både sulor formade efter min fot och de bästa skorna med dämpning. Ett tips bara och jag tror att de har detta på alla intersportbutiker! :)

2011-04-03 @ 10:18:16
URL: http://jonnastraning.shapemeup.se
Postat av: Johanna

Vas: Sugen på att skriva en positiv kommentar nån gång?

2011-04-04 @ 13:33:58
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0