Mina dryckesvanor...

På sistonde har jag varit väldigt duktig. Senaste året (åren) har jag druckit väldigt mycket läsk och nu under dieten har det blivit minst 1 Pepsi Max om dagen... men när jag la om kosten till mer lchf-stuk så bestämde jag mig för att skära ner, mestadels för att inte rubba ketosen men även för att jag intre tror att det är särskilt nyttigt att hälla i sig massa sötningsmedel, kolsyra och allt annat som finns i läsk. Det har gått grymt faktiskt. Istället för 1+ läsk om dagen så har det blivit en läsk i veckan, om ens det... men i helgen så halkade jag dit igen. Jag drack läsk fredag, lördag, söndag och måndag... men nu får det vara slut!

Nått annat som jag har brörjat dricka på sistonde är te. Tar en stor kopp till frukosten och en stor kopp efter lunch på vardagarna för att hålla mig mättare. Riktigt gott och skönt att bli varmt i magen. =) Däremot fick jag en liten chock när jag kollade teförpackningen. Te innehåller tydligen ca 4 kcal per dl drickfärdigt te...(!) Jag har alltid trott att te var likställt med vatten, men tydligen inte. Visserligen är det inga mängder som gör att jag kommer hålla mig borta från det men det var verkligen inget jag hade räknat med eller ens trott... ja, man lär sig nått nytt var och varannan dag! Favoriterna nu är Vanilj och African Roibos!

För övrigt kan jag meddela att jag endast druckit alkohol en gång i år... en gång sen juldagen till och med... och den enda gången var det bara några få glas vin, ingen partykväll. Renlenadsmänniska here I come! =) Haha... nej, men tills efter tävlingen blir det uppehåll i alla fall! =)

Kommentarer
Postat av: emliscious

Försöker oxå hålla nere sådant som cola zero, pepsi max och fun light. det "stör". och ännu viktigare under deff! så det låter som ett klokt val!

2011-04-12 @ 16:17:26
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: emma s

Men är det om man dricker tevattnet eller om man äter upp innehållet påsen...? :o x) Tur att du inte har mjölk i iaf, då hade det blivit mer!



Jag har börjat dricka mycket mer pepsi... dåligt. Men dom säljer 1,5 liters flaskor för 6kr i affären bredvid jobbet!! :o Bra jobbat av dig att skära ner! :)

2011-04-12 @ 21:14:46
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Johanna

Emma: Det är tydligen det som man dricker... tänte också att det kunde va påsen först men icke... XD Pepsi är såååå gott! och hjälper verkligen mot sötsuget när man går på diet... svårt att sluta.. men nån gång ibland går bra tycker jag. 1,5 l för 6 kr, svårt att motstå helt klart.

2011-04-13 @ 06:46:58
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0