Nytt personbästa i bänkpressen!

Gammal bild i bänkpressen

Woohooo! Nytt rekord! Idag klarade jag 2 st reps på 60 kg i bänkpressen och den tredje gick med nästan ingen hjälp alls. Så himla härligt! Nytt personligt rekord! Det verkar ha gjort susen att slappa i bröstträningen för jag är tydligen starkare nu än förut! 5 set bänkpress och jag klarade i alla fall 1 reps på 60 kg själv varje gång och sen pumpade jag på lite på 50 kg. Tung bänk och tung bröstpress. Häääärligt! Låg på ca 4 reps per set i bröstpressen. Det är antalet som är "tungt" för mig men jag har märkt att många kör på 6-8 reps som sin tunga träning. Alla är vi olika! =) 2 tunga övningar för bröst och 2 lättare mer pumpövningar. Finfin träning! =) Sen försökte jag köra tungt med magen också men det tycker jag är rätt svårt... Men jag tror att det gick rätt bra... Jag gick i alla fall från gymet nöjd, mycket nöjd! =)

Även cyklingen imorse gick väldigt bra. Jag var inte så supersugen på att kämpa utan mer bara få det överstökat men efter ett tag så kom jag in i det och körde på och nådde precis till mitt tidigare rekord. Svetten sprutade! Sååå skönt att få svettas ordentligt. Det känns som att man rensar huden lite då... man får lite gratis skönhetsvård! =)

Motion: Cykel 60 min
Styrketräning Bröst & Mage: 5 x bänkpress 60-60-60-50-50 kg, 4 x bröstpress i maskin 55-55-50-50 kg, 4 x flyes i CC, 3 x pecdec 21 kg, 3 x magmaskin 35 kg, 3 x situps på lutande bänk, 2 x benlyft

Kommentarer
Postat av: emliscious

Grymt bra jobbat!!!!!!

2011-04-12 @ 10:29:58
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Christer

Grattis till PB

2011-04-12 @ 11:12:28
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/
Postat av: Satu

Bra jobbat! :) Min tunga träning ligger på 3-5reps per set, så det är ungefär samma för mig då. Men som du säger alla är vi olika :D

2011-04-13 @ 17:07:24
URL: http://satumustonen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0