6 st chins och hyfsad träning...

Jag känner att jag är inne i ett riktigt bra träningssug just nu... Jag vill bara träna mera och mera och mera... så härlig känsla. Dock håller jag mig till mitt träningsschema, varken mer eller mindre. Idag blev det dock ett liiiitet fusk. Var så sugen på att testa på chins så jag tog en omgång som uppvärmning. 6 st blev det och nytt rekord... Okej, kanske inte var fullt sträck i bottenläget, men ganska bra i alla fall. Jag är glad!

Tur att chinsen gick bra för resten av träningen kändes så där... Det hjälper tydligen inte att vara superpeppad för att få till ett grymt pass... Jag kände mig väldigt missnöjd med ryggträningen idag. Åtminstonde när jag gick från gymmet... nu när jag tänker tillbaka så var det nog inte så farligt ändå. Båda latsdragövningarna gick bra. Min hand var med på noterna och jag fick hyfsad kontakt. Tyvärr så var den fria stången upptagen heeeeela tiden så fick improvisera lite... Blev den älskade t-barrodden istället för skivstångsrodd och marklyft i smithen istället för fritt. Rodden tog väldigt bra och kändes skönt att köra där igen. Marklyften kändes väl ungefär som vanligt men lite obehagligt att vara låst i rörelsen... Så det som egentligen gick dåligt var den vanliga rodden där jag fick absolut noll kontakt. Testade att köra både tyngre och lättare utan resultat... Fast nu känner jag mig lite småmör i ryggen ändå så det tog nog i alla fall... =) Magträningen satt där den skulle också... så egentligen får jag vara nöjd... ett nytt rekord och mestadels bra träning... men ändå nått som gnager och gör att jag inte känner mig helt nöjd med passet... Bättre lycka nästa måndag.

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning Rygg & Mage: 10 min rodd, 6 st chins, 3 x latsdrag 57 kg, 3 x t-barrodd 20 kg, 3 x latsdrag V-handtag 57 kg, 3 x rodd 47-57-57 kg, 3 x marklyft i smith 56 kg, 3 x magmaskin, 3 x russian twist, 3 x knees to elbows

Kommentarer
Postat av: emma s

Ojojoj! 6 st, riktigt bra jobbat....! :D DD

2011-08-08 @ 22:34:16
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: Matilda

Grymt att klara 6 reps :)

2011-08-08 @ 23:01:01
URL: http://matildastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Em

En stor applåd för 6 chins!

2011-08-08 @ 23:14:53
URL: http://Www.emliscious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0