All dagens träning redan avklarad

Såååå nu är jag både färdigpromenerad och färdigtränad. Tror ni inte att idag när jag skulle gå på ett annat ställe än Slottsskogen så var det motionsspåret avspärrat också för de höll på göra om spåret. Då blev jag less och klättrade över och tog mig fram ändå... Endast lite bränd från brännässlor som men så det får ju anses som ett bra drag av mig.

Det var rätt skönt att va på gymmet tidigt också... Var där 7:20 tror jag... inte alls mycket folk och jag tror de ville ha nån myskänsla för volymen på musiken var så låg och trots att jag sa till att personalen skulle höja så blev den inte mycket bättre. Till passet då... baksida ben och bröst. Baksida ben gick ju bra. Det kändes väldigt bra i den liggande curlen. Jag fick fin kontakt. I marklyften testade jag att höja vikten men det kändes lite så där så jag gick tillbaka till mina 50 kg. Jag tror jag var trött i ryggen för den kände jag av i både marklyften och finnen. Kan ha varit från plankan igår. Annars så kände jag mig faktiskt rätt så svag. Tänkte inte på att jag var svag i benträningen, men nu i efterhand så har jag kommit på att jag brukar faktiskt känna mig och vara starkare. I bröstträningen kändes min svaghet mycket mer. När jag värmer upp i bänkpressen så brukar 40 kg kännas ungefär som luft men idag var det oerhört tungt... Därför blev det inte träning på mer än 50 kg och det kändes fruktansvärt tungt. Däremot fick jag väldigt bra kontakt och bröstmusklerna liksom krampade ihop på sista repetitionen i varje set. Mycket härligt. Sen blev de ordentligt dödade i flyes-armhävnings-kombinationen så det sved som bara den när jag gick från gymmet. Very good! Godkänt på träningen idag också alltså!

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning Baksida ben & Bröst: 10 min crosstrainer, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x raka marklyft 50-60-50 kg, 3 x enbens-bencurl 20 kg, 3 x finnen, 3 x bänkpress 50 kg, 3 x sned hantelpress 18 kg, 3 x flyes i CC i superset med 3 x 15 st armhävningar


Kommentarer
Postat av: fitnesscoachen

My god vad du var morgonpigg då! :D Formen börjar se fin ut också, bra kört tjejen!

2011-08-12 @ 09:56:34
URL: http://fitnesscoachen.com
Postat av: Matilda

Härligt jobbat så tidigt på morgonen :)

2011-08-12 @ 10:16:00
URL: http://matildastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Fitnesscoachen: Japp, ska spendera resten av dagen i bilen så nånstans måste jag ju klämma in träningen. tack! =)

Matilda: Det hör intedirekt till vanlighetena, men kändes bra! =)

2011-08-12 @ 10:22:55
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: em

yeah! actionbilder! och snygga såna =)

2011-08-12 @ 11:33:54
URL: http://emliscious.blogspot.com/
Postat av: Johan

Kul att du ska tävla :)

2011-08-12 @ 16:45:40
URL: http://bodyandsoul.blogg.se/
Postat av: Sabina

Va snygg du e kvinna! Hur äter du nu? Var hittar du din motivation?

2011-08-12 @ 23:08:31
URL: http://mammahjarta.blogg.se/
Postat av: SuperSHEro

Kanske var den tidiga timmen som gjorde dig lite svagare? Ser bra ut iallafall! Spännande art få fortsätta följa din resa.

2011-08-13 @ 00:24:04
URL: http://Supershero.shapemeup.se
Postat av: Malin!

Heej!



Jag trillade in på din blogg och fastnade. Härlig energi du har, det smittar!



Kram Malin

2011-08-13 @ 10:36:16
Postat av: anna

hej! du verkar ju veta mycket om träning och sånt som hör till, och det här är ju en chansning men jag har en fråga om löparskor! när skor reas ut är det ju oftast fjolårets modell man köper. man säger att man ska byta skor efter 2 år för dämpningen försämras och så vidare, men även för att gummit i skon torkar ut. vilket också betyder att har du köpt ett par skor och aldrig använt dem, är de inte "som nya" efter ett par år på hyllan, i och med att de "torkat" ut lite.



då till min fråga: om man köper löparskor på rea, förlorar man då ett år i livslängd på dem?

2011-08-13 @ 10:55:46
Postat av: Annelise

Härligt att du fick in din träning! Jättebra jobbat!!

Gillar dina foton in action:)

2011-08-13 @ 13:05:08
URL: http://anneliseaf.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Sabina: jag äter enligt ett kostschema jag fått. Vanlig blandad mat i många små mål. 2000 kcal/dag ungefär.

Superhero: Kanske det. =)

Malin: Vad roligt, kör hårt!

Anna: Jag är ingen löpare så jag är inte så insatt i det... Fråga på löplabbet. De är kunniga.

2011-08-13 @ 16:27:45
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0