Färdigtränad...

Nu har jag precis slutat jobba för dagen och jag är så sjukt slut i huvudet. Ska krasha i säng innan det är dax att kliva upp och jobba vidare... lite korta pauser för träning har det dock blivit idag. Först cardio i morse... ja, inte så mycket att säga om det egentligen... bara att köra på... men fick inte alls samma fina pigga effekt som igår utan idag blev jag mest trött och sömnig.. och har känt mig rätt sliten hela dagen... men men... men kan inte få allt..

Även ett styrkepass hans med... Ben, framsida ben och vader till och med... Klarade av 24 kgs-hantlarna i utfallsgången idag igen och det kändes himla mäktigt. Jag har faktiskt ingen aning om vad annat folk kör på för vikter (och det känns inte särskilt relevant heller) men 24 kg är grymt tyngt för mig. Jag måste söra fast mig ordentligt i dem och sen orkar jag med nöd och näppe mina 20 steg... det är alltså precis som det ska vara. Dagens besikelse var helt klart sumosquaten. Jag skulle testa att köra på två bänkar som jag blivit tipsad... men kras kras sa det i höfterna och aj i kroppen så det var inte att tänka på... tillbaka till golvet istället då... Trodde att jag körde på bra men tydligen hade jag tagit fel vikt... Trodde att jag körde på 40 kgs-hanteln men hade bara 30 visst... klantigt.. men upptäcte det inte förrän jag var klar och då hade jag ingen lust att köra om hela övningen... Ville mest hem till maten (som alltid när jag tränar). Blev väldigt sur och irriterad när jag insåg det... men som tur var så kändes allt lite bättre efter några grymma bensparkar... bra avslutning med vadträningen också. Jag får nog va rätt nöjd ändå, trots den pissiga sumosquaten.

Motion: Crosstrainer 45 min
Styrketräning framsida ben & vader: 10 min cykel, 3 x utfallsgång med hantlar á 24 kg, 3 x sumosquat 30 kg, 3 x benspark 65-60-55 kg i superset med 3 x 15 upphopp, 3 x enbenssparkar 25 kg, 3 x stående vadpress 142-142-115 kg i superset med tåhävningar, 3 x vadpress med böjda ben i benpressen 140 kg + negativa

Kommentarer
Postat av: emma s

Jag tycker också att det är grymt tungt att gå med ca 50kg extra i utfallsgång! Tänk dig det på en skivstång över axlarna..! :D

2011-08-31 @ 08:27:59
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: emma s

Kom inte min förra kommentar med...? :o

2011-08-31 @ 08:57:39
URL: http://fitmyself.blogg.se/
Postat av: emma s

jo dääär x)

2011-08-31 @ 08:57:54
URL: http://fitmyself.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0