Fick till fredagsträningen tillslut...

Idag när det var dax för träning var jag inte så kaxig eller särskilt laddad. Trött, seg, hungrig och lite småyr. Vet inte riktigt varför jag kände mig knepig... Kanske är det nått som ligger i kroppen eller så, men det hoppas jag inte... men kunde genomföra passet rätt bra i alla fall.

Baksida ben och bröst var det som stod på schemat idag... Det var samma upplägg på benträningen som jag hade under förra perioden men nytt upplägg för bröst. Benträningen kändes faktiskt lite så där. Jag hade inte riktigt ork att pressa på. Bäst gick nog den liggande curlen, men så är det nog alltid tror jag. Det blev ändå helt okej träning, men jag saknade det där lilla extra... Som tur är så vände det när jag skulle köra bröst. Okej, det var kanske inte världens bästa bröstpass, men jag var nöjd med känslan som jag hade. Den här perioden är det sned bänkpress som gäller... En svår övning enligt mig men jag ska nöta den så att den känns bra. Fick ändå till den rätt bra idag. De förut sneda hantelpressarna var bytta mot raka. Jag trivs mycket bättre med raka eftersom jag är stadigare och kan pressa på bättre där, att jag sen inte kan sätta mig upp som folk med hantlarna utan måste släppa ner dem med en duns i backen när jag är klar innan jag sätter mig upp är en annan sak. =) Grymmast kändes ändå pecdecen, riktigt svidande... men fick lite småont i ena axeln så testade att köra ett ännu lättare set (video) som avslutning bara för att känna efter. Det var nog bara tillfälligt. Nöjd är jag i alla fall! Kunde dessutom ana en liiiiiten minimal linje över bröstkorgen där man kunde ana bröstmusklerna... Mycket välkommet!

Motion: Promenad 45 min
Styrketräning Baksida Ben & Bröst: 10 min crosstrainer, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x raka marklyft 60 kg, 3 x sittande enbencurl 25-20-20 kg, 3 x finnen, 3 x sned bänkpress 40 kg, 3 x hantelpress 20 kg, 3 x hantelflyes 10 kg, 4 x pecdec 28-28-28-21 kg

Kommentarer
Postat av: Anna

Fan vad snygg du är! Även om det kanske inte är huvudsaken under ett träningspass haha :)



Tycker dessutom det är gött att du inte "smusslar" med jobbiga känslor under dieten :) Tror faktiskt det kan vara en fördel att bara få vräka ut sig "fan vad hungrig jag är, men nu kör vi!!!" Bra jobbat!

2011-08-27 @ 09:10:20
Postat av: Johanna

Anna: Tack! =) Nej, jag vill ju visa verkligheten. Alla är vi ju människor. =)

2011-08-27 @ 18:36:52
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0