Hoppas på träningsvärk imorgon...


2011-09-19
Idag skulle jag försöka mig på att göra om det grymma benpasset från förra veckan. Jag fick ju sån sjuuuuuk träningsvärk efter det passet så det måste ju vara grymt. Sen var det så otroligt jobbigt och det verkligen sved och skrek i musklerna. Då hade jag ju i och för sig push, pass och pass-opp, vilket jag inte hade idag. Idag var jag all by myself. Då är det svårt att köra dropset i övningar som knäböj till exempel, men jag tänkte köra liknande i alla fall, så gott det gick... Tyvärr var de andra gymmarna inte riktigt på min sida idag. Jag skulle ju börja med knäböj i smithmaskinen, men då var alla smithmaskiner upptagna och även ställningen med den fria stången... så jag höjde en bänkpresställning till max istället och körde där... men det blev inte samma. Så istället körde jag lite lättare och så djupt jag kunde i några repetitioner och sen några korta snabba som avslutning på varje set. Det tog fint det också. Utfallsgången blev med hantlar istället för stång, och dubbelt så tungt. I benpressen satsade jag på lätt vikt och att bara försöka tordas gå ner dit jag ska. Jag tror jag lyckades, men det kommer helt klart att ta ett tag innan jag får in det naturligt. Sen blev det några maskinövningar också där jag körde dropset på de flesta. Lyckades inte då till det lika extremt sjukt jobbigt som förra veckan, men jobbigt som tusan var det. Riktigt bra träning!

Nu sitter jag här hemma med middagen i magen och väntar på att mina föräldrar och lillebror ska komma. De sitter i bilen på väg ner just nu och ska vara här tills på söndag. Imorn blir det en dag på stan, på lördag blir det Fitnessfestivalen och förhoppningsvis så hinner jag även med ett gympass med brorsan. Annars ska vi mest ha det härligt, äta gott och ta det lugnt. En riktig myshelg med både Fitnessfestivalen och andra advent! Det ska bli riktigt kul!

Motion: Cykel 45 min, Styrka Ben (3 x knäböj 60 kg, 3 x utfallsgång med hantlar á 20 kg, 3 x benpress 160 kg, 3 x liggande lårcurl, 3 x benspark, 3 x sittande lårcurl, 3 x stående vadpress 106 kg

Kommentarer
Postat av: Johanna

intressant att läsa, du är väldigt vältränd kika igenom din blogg lite. Det verkar som du satsar hårt, tränar du till någon tävling ? MVH johanna

2011-12-01 @ 21:47:18
URL: http://johannnaerikkssonr.blogg.se/
Postat av: Johanna

Johanna: Jag hade tänkt vara med i en tävling i Body Fitness imorgon, men jag har skjutit upp min debut.

2011-12-02 @ 15:10:53
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0