I mina öron när jag tränar...


Vill kunna prata med mitt <3 på gymmet
Dax för lite lista igen kanske? Ja, ärligt talat så lyssnar jag inte på nått särskilt när jag tränar. Anledningen är att jag nästan alltid tränar tillsammans med min pojkvän och det är ju kul att kunna prata också. ;) så det blir faktiskt bara den musik som spelar på gymmet som jag hör... Tyvärr spelar ju Sats på tok för låg musik... men men... I våras hade jag faktiskt en period när jag körde med egen musik även på gymmet eftersom min pojkvän har skadad och vi då tränade olika saker... men jag gillar nog mer att köra utan musik. Det känns som att jag är mer närvarande i träningen då. Sen så ville jag ofta tima in någon viss sekvens i en låt just när jag skulle köra övningen, så det blev mest bara jobbigt med musiken eftersom jag var tvungen att vänta in eller snabba på. Fast samtidigt kan jag förstå att folk gillar det och man ser ju väldigt många som har lurarna i hela tiden. MEN, bakgrundsmusik, inte egen, är det bästa för mig. =)

När jag konditionstränar är det ju en annan sak. Tränar jag själv så lyssnar jag alltid på musik. Oftast en samligt glada eller hårda låtar i högt tempo som peppar mig. Jag har sjukt dålig koll på musik, kommer aldrig ihåg vad nån låt heter och är dålig på att fylla på med nytt... Så oftast är det samma låtar som snurrar år efter år, med några enstaka nya ibland. Det gör inget, det är ändå inte samma musik som jag lyssnar på annars... Sen händer det ju faktiskt att jag springer med sällskap också och då blir det musiklöst. Oerhört jobbigt i början tyckte jag eftersom man då hör hur man flåsar och hur jobbigt det låter, men nu tycker jag att det kan vara rätt skönt också... =)

Nått som stör mig oerhört både på gymmet, spårvagnen och var som helst är folk som inte har vett att köpa riktiga hörlurar utan kör med de som följer med iphone/ipod (endast de som gör så såvitt jag vet), dvs hörlurar som släpper ut mer ljud till omgivningen än de ger till den som bär hörlurarna. Själva meningen med att ha hörlurar är ju att omgivningen ska slippa höra ens musik... Använder du såna tycker jag att du ska gå och köpa dig ett par riktiga bums! Du kommer dessutom då sjukt mycket bättre ljud i dina öron och slippa störa omgivningen! ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Sats alltså? :) Jag som trodde att alla i gbg området tränade på Sportlife nu för tiden :) De har ju verkligen tagit över mycket här i västsverige!

2011-12-28 @ 11:15:28
URL: http://framupp.blogspot.com
Postat av: Johanna

Helena: Det är nog Sportlife de flesta tränar på. Jag har valt Sats för att de ligger närmast mig. Eller gjorde i alla fall. För jag bodde innan kunde jag stå i köket och spana in på gymmet... Perfekt. Inte värt att välja nått annat då. =) Nu efter att jag flyttat är det lite längre så har egentligen lika långt till express-sportlife, men jag kör på med samma vanliga.

2011-12-28 @ 11:22:49
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0