Kosttillskott...

Idag läste jag ett väldigt bra inlägg om kosttillskott. Det hittar du HÄR.

Jag älskar kosttillskott! Tycker att det är jättebra! Jag gillar kosttillskott som inte är några knepigheter eller mirakelkurer, såna som ger mig extra av nått som jag egentligen skulle kunna äta. Jag vill inte ha så mycket konstigheter i min kropp. Jag har några bastillskott som jag i princip alltid använder. De är:
- Proteinpulver (både vassle och kasein)
- Kolhydratspulver
- Preworkout-produkt
- Vitaminer och omega-3

Det konstigaste jag brukar få i mig är väl PWOn. Där har jag testat många olika och de flesta har faktiskt inte haft någon effekt på mig alls. Jag har en som jag vet funkar och den håller jag fast vid nu. Jag gillar PWO just för den känslan som den ger mig. Jag blir pigg, det kryper i kroppen och jag känner att jag vill och kan träna hur länge som helst. I början kände jag även att jag antingen blev starkare eller uthålligare, men det är inte nått jag tänkt på på sistone. Nu tänker jag dock pausa användningen av PWO eftersom jag åt det till varje pass utom en handfull (kan nog räkna dem på 1 hand) under 2011, nu menar jag alltså styrkepass och inget annat. Det är styrketräning jag menar när jag säger träning. =)

Jag tycker egentligen att man ska försöka äta så mycket mat som möjligt och så lite kosttillskott som möjligt. Jag tycker att det passar sig med tillskott efter träning (vassle+kolhydrats-drink), ev innan om man tar pwo och som sista mål innan läggdax (kasein). I övrigt ska man äta mat tycker jag. Mat är ju dessutom så mycket godare! Nån gång ibland kan en p-drink funka som nöd-mellis, men helst inte.

Det mest överskattade kosttillskottet som jag har testat är nog fettförbrännare. Jag har provat tre olika sorter. En i våras och två nu under hösten. Jag har inte märkt nån effekt alls och tror inte att de funkar... men antagligen kommer jag att köra på någon fettförbrännand variant under in nästa diet också... man vet ju aldrig. =) Andra grejer jag provat är bland annat kreatin, ZMA, och olika varianter på allting från olika märken. Det viktigaste man ska komma ihåg är nog ändå att grunden ändå ligger i träningen. Det spelar ju inte så stor roll vilka tillskott du proppar i dig om du inte tränar bra. Det bästa är helt klart:
Bra, hård träning med bra vanlig mat, plus lite tillskott.

I somras när jag fick hem ett lass kosttillskott.
Nästan lika bra som julafton... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0