Stark i bänkpress...


Uppvärmning under rekordpasset
Jag läste i nyaste Body att norskan Mari Asp precis blivit värdsmästare och satt nytt värdsrekord i bänkpress. Hela 152,5 kg pressade hon upp, med en flygvikt på 60 kg i kroppsvikt. Otroligt bra!!! Etthundrafemtitvåochetthalvt kilo...

Mitt eget rekord i bänkpress ligger på 70 kg, alltså inte ens hälften av Maris vikt. Jag slet som tusan för att lyckas pressa upp den vikten. Tung bänkträning hela våren, flera envisa maxningsförsök och sen så gick det. Knappt 2 veckor innan jag började min diet inför Luciapokalen så lyckades jag äntligen pressa upp 70 kgs-stången. Jag tycker att det är riktigt roligt med bänkpress och det är enligt mig helt klart den grymmaste övningen för att träna bröstmusklerna. Jag hoppas på att i alla fall kunna ta 80 kg någon gång i framtiden, men det ligger nog en hel del träning innan jag klarar det. Skam den som ger sig. =)

Kommentarer
Postat av: Västgötskan

Jag tycker du är grym som klarar 70 kg! Jag vet ärligt talat, inte vad jag klarar. Men inte sjuttio... Jag brukar köra 31,5 kg i bröstpressen (maskin), men klarar väl till om jag bara ska klara någon enstaka. :-D

2011-12-19 @ 16:47:05
URL: http://rundarocksaenform.blogspot.com
Postat av: KunnskapsrikTrening

70 kg er jo kjempebra :) Selv ligger jeg nede på 50.. Fin side du har forresten! God tirsdag!

2011-12-20 @ 08:08:32
URL: http://kunnskapsriktrening.blogg.no
Postat av: Sandra

Hittade in till din blogg när jag googlade på träningsbloggar, skoj att få lite inspiration även om du har vila nu.

Ska kika runt lite i alla fall, för efter nyår ska det köras jäkel är det tänkt =)



Läste oxå om denna norskan, shit alltså, vilken stark kvinna.

DU är inte dålig heller som tar 70 kg, själv är man bara uppe på 50 men mer ska det bli förhoppningsvis =)

2011-12-22 @ 07:22:16
URL: http://mittnuochjag.blogspot.com
Postat av: Petra

Du är stark och kommer pressa upp 80 kg när som helst. Du är grym!!!

2011-12-22 @ 19:01:07
URL: http://petrakardell.shapemeup.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0