Ny kost från och med imorgon...

Imorn blir det nya tag... med nytt upplägg på kosten och mer cardio framöver. Från och med imorgon kommer jag att sänka mitt dagliga intag med 100 kcal och även minska ner på kolhydraterna och öka på fettet en aning. Det ska bli roligt att testa för jag har aldrig ätit på det sättet förut. Visserligen är det inte LCHF helt och hållet, men det är lite det tänket. Mitt energiintag kommer nu att vara 46% från protein, 20,5 procent från kolhydrater och drygt 33,5 procent från fett (tidigare upplägg 54% protein, 36% kolhydrater, 10 %fett). Jag hoppas att det sätter fart på min fettförbränning. Utvärdering om 2 veckor... Från och med imorgon så kommer jag även utöka cardion till 6x60 min i veckan.

Frukost:  Fil 3%, keso 4%, bär
Mellanmål: Valnötter, omega3
Lunch: Kyckling/fisk/räkor, bulgur/pasta, grönsaker
Mellanmål: 3 st XL-ägg
Middag: Älgkött, pasta/bulgur/potatis, grönsaker
Kväll: Caseinpudding, omega3
Innan träning: BCAA, PWO
Efter träning: BCAA, proteindrink

Kommentarer
Postat av: Christer

Verkar inte dumt

2011-02-14 @ 08:52:42
URL: http://wellnessfight.ninjus.net
Postat av: lovelyliller: trening ,mat og morro.

så bra ut dette. lykek til :)

2011-02-14 @ 09:57:48
URL: http://lovelyliller.com
Postat av: Sofie

Hej Johanna!



Jag ska vara med i en Biggest Loser-tävling på mitt lokala gym och har en del frågor som jag hoppas du kan hjälpa mig med (svara gärna på kommentar i min blogg)

Har som mål att försöka gå ner ett halvt kilo i veckan. Har räknat ut att jag då ska ligga runt 1600 kcal/dag.

Jag är 166 cm, väger 73 kilo och är 28 år. Är relativt stilla på dagarna (arbetslös) men tränar ganska tung styrketräning fem dagar i veckan (c:a 1 timme varje gång).

Har läst att under deff/diet ska man få i sig 2g protein/kg kroppsvikt vilket i mitt fall betyder c:a 150 g (600 kcal), fett ska ligga på ungefär 1g/kg kroppsvikt, alltså 75g fett (c:a 700 kcal) och att man därefter ska ”fylla upp” med kolhydrater tills man når max kaloriintag.. Alltså 300 kcal? Vilket skulle betyda 75g kolhydrater för min del? Stämmer verkligen detta? Har du fler råd/tips du skulle kunna dela med dig av?

Vore grymt tacksam för svar!



Mvh Sofie

2011-02-14 @ 10:31:37
URL: http://skrotnissa.blogspot.com
Postat av: Hanna

Var köper du dina kosttillskott ifrån? Och vilket märke på BCAA rekommenderar du?

2011-02-14 @ 16:56:41
Postat av: josephz

bra där !

2011-02-14 @ 23:14:59
URL: http://josephz.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sofie: Om du kör enligt de rekommendationerna så stämmer det. Jag tycker dock att man kan laborera lite med fördelningen mellan fett och kolhydrater, men viktigast är att du får i dig tillräckligt med protein för att inte tappa muskler. Se även till att få i dig bra fett och bra kolhydrater, t.ex. omega3 och fullkornsprodukter. Jag tycker även att det är bra att äta flera ggr per dag, se ovan. Lycka till! =)

Hanna: MM Sports. Jag kör med Olimps BCAA i pillerform. Blir så mycket drinkar annars. ;)

2011-02-15 @ 17:09:24
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0