Otroligt att det finns någon kraft kvar alls...

Gammal uppvärmningsbild med rätta looken = halvt döende... =)
På sistonde har det känts rätt otroligt att jag ens orkat pressa upp en enda vikt när jag ska träna ben. Jag har känt mig trött, matt och orkeslös och så även idag... Tror inte att jag hade tagit mig iväg till gymet idag om det inte vore för min Rage och pojkvän. Det var såååå skönt att krypa ner i soffan under filten och småslumra direkt efter jobbet. =) I alla fall, väl på gymet trodde jag inte att jag skulle orka nånting... när jag skulle börja värma upp i benpressen så kändes det hopplöst... men tydligen fanns det ork i kroppen för jag orkade trycka upp samma vikter som vanligt med samma antal repetitioner... alltså varken starkare eller svagare än normalt trots hur jag kände mig. Det känns faktiskt ganska betryggande att veta att det funkar i alla fall... fast det är lite läskigt att lassa på vikter när man tror att man inte ska klara det. I och för sig så kände jag väl att det skulle gå vägen lite längre in i uppvärmningen, men ändå. =) Det blev ett bra pass. Körde samma pass som jag gjort senaste gångerna. Det är ett riktigt bra upplägg tycker jag. Allting gick bra dessutom och det kändes som att orken och kraften kom tillbaka efter några set för vips så kände jag mig inte alls lika orkeslös längre. Skönt det. Just känslan av att inte ha någon ork eller kraft tycker jag är ganska jobbig. Tyvärr har jag den ganska mycket nu under dieten och det är värst i slutet av veckorna (när det är som längst sen jag fyllde på med energi på min ätardag). Jag är i alla fall nöjd med dagens träning! =) Inget slarv med benträningen längre!

Motion: Promenad 60 min
Styrketräning Ben: 5 x benpress 200-240-240-240-200 kg, 3 x stående vadpress 124 kg, 3 x horisontell benpress 79 kg, 3 x liggande lårcurl 45 kg, 3 x sittande lårcurl 40 kg, 3 x benspark 45 kg

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jag har en fråga



jag undrar hur man får smala slanka ben?

vill ej ha muskler



hur kan man få mindre vader? och långa muskler istället för fula korta vadmuskler?

har komplex!

2011-02-24 @ 20:27:03
Postat av: Johanna

Anonym: Först och främst bör du skaffa dig en hälsosammare inställning till muskler och kroppen. Angående korta och långa muskler kan du inte göra så mycket. Dina anlag styr. Smala slanka ben skaffar du genom en kombination av styrketräning och konditionsträning. Kör hårt och lycka till.

2011-02-24 @ 20:33:06
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Shit vilka vikter i benpressen. Impad =).



Hoppas orken kommer tillbaka snart!

2011-02-25 @ 11:24:59
URL: http://myviewonafairytale.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0