Bonusträning

jag har redan klarat av alla mina muskelgrupper för den här veckan i och med att jag tjuvstartade redan i söndags... så därför fick det bli ett bonuspass idag med de muskelgrupper som jag själv tycker att jag borde utveckla mest, dvs rygg och axlar. Fick verkligen till det bra med latsdraget. Jag körde rätt lätt, sakta och höll i nedersta läget och det tog finfint kan jag lova! Härligt att äntligen få till det för rygg är nått som jag aldrig varit bra på att träna. har liksom aldrig riktigt fått till kontakten men nu på sistonde har det lossnat lite. Fick riktigt bra kontakt i båda latsövningarna och skaplig i rodden. =) Axlarna gick också rätt bra... Tog väl inte ut mig max, men fick fin kontakt och kände mig trött. Jag hade tänkt köra i alla fall en till magövning, men alla magmaskiner var upptagna och jag blev less på att vänta tillslut så därför blev det bara en... men den var riktigt jobbig så det fick räcka.

Jag hade tänkt köra en favorit i repris från gårdagen med att gå på bandet i 45 min efter träningen men tyvärr var alla löpband upptagna eller trasiga så det fick bli crosstrainern istället. Jag trodde att jag skulle orka i 5 min max, särskilt med tanke på all träningsvärk i benen sen gårdagen, men det blev hela 30 min. Körde inte så jättetungt motstånd och inte fullt ös som jag brukar försöka när jag konditionstränar, utan lite lagomt sådär... Lite mer än promenad, men inte lika mycket som ett konditionspass... alldeles lagomt... sen blev det en kvart på bandet som avslutning. Fick till mina 45 minuter... Bra av mig!

Motion: Crosstrainer 30 min, promenad 15 min
Styrketräning Rygg/Axlar/Mage: 4 x latsdrag 42 kg, 4 x hantelpress 15 kg, 4 x rodd 45 kg, 4 x sidolyft med hantlar 8-7-7-6 kg, 4 x latsdrag V-handtag 42 kg, 3 x situps på lutande bänk i superset med 3 x skivstångspress bakom nacken 22 kg

Kommentarer
Postat av: Therese

Jag har också lite problem att få kontakt just med ryggen. Kul att det lossnat för dig. Jag får kämpa vidare! :)

2011-01-08 @ 11:13:10
URL: http://stayfittn.blogspot.com/
Postat av: Matilda

Vad härligt att hade har flutit så bra att du kunde unna dig ett bonuspass, när man når dit så har man verkligen gjort rätt hela vägen, grattis! Ge järnet!!

2011-01-08 @ 20:58:26
URL: http://matildamodigh.com

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0