Dietstart inför Alströmertrofén

Startvikt: 72,2 kg

Idag var det invägning och dietsart inför att jag ska vara med i Alströmertrofén. Startvikten var väl lite högre än jag velat, men inte alls konstig på något sett med tanke på hur jag ätit senaste 1,5 månaden. Målet är nu att gå ner 0,5 kg per vecka och med nästan 23 veckors diet borde jag i såna fall sluta strax över 60 kg när det är dax för tävling. Låter rimligt att min tävlingsvikt skulle kunna ligga där tycker jag men vi får se hur det ser ut sen.

Nu till kosten. Som jag sagt innan så kommer jag försöka köra rätt likt vad Josefin Magnusson körde i Talangjakten 2010, med lite ändringar efter vad jag själv tycker om så klart. Det är många mål mat, men i små mängder. Enligt det så startar min diet så här:

Måltid 1: Keso, fil, müsli
Måltid 2: Proteindrink, frukt
Måltid 3: Kyckling/vit fisk, bulgur/pasta, grönsaker
Måltid 4: Kyckling/vit fisk, bulgur/pasta, grönsaker
Måltid 5: Älgkött, bulgur/pasta/potatis, grönsaker
Måltid 6: Proteindrink (Kasein), omega-3

Innan träning: BCAA, PWO
Efter träning: BCAA, Proteindrink

Som jag har sagt tidigare så har jag suttit och räknat ut exakta mängder som jag ska äte och jag komemr att hamna på 1706 kcal, 208 g protein, 165 g kolhydrater och 16 g fett. Senare i dieten kommer det ändras lite så jag äter mindre av både protein och kolhydrater och lite mera fett... men nu ska jag testa på det här upplägget först ett tag. Förhoppningsvis så lyckas jag även lägga på mig lite muskler under tiden som jag tappar fett, men vi får se hur det går. Själv tycker jag att det är väldigt spännande! =)

Kommentarer
Postat av: Ems

WIHOO! Fler mot Alströmertrofén! Kul! Ska bli spännande att följa din väg mot scenen. Själv e jag inne på andra dietveckan! :D Kör hårt!!! Kram på dej

Postat av: Tezz

Låter väldigt spännande och tror definitivt att du kommer fixa detta galant. Har en fråga jag har köpt Eaa, ser att du kommer att ta Bcaa. Vad är skillnaden och när och hur ska jag använda Eaa har du någon aning? Lycka till med allt.

2011-01-04 @ 09:25:28
Postat av: Nathalie

heja! ska själv tighta till mig nu så jag har också ändrat kosten. Nu jävlar :)

2011-01-04 @ 11:47:26
URL: http://nattis.kroppsnytt.se
Postat av: Ems

kolla www.trofen.se så har du all info om tävlingen o alla regler m m :D

kram på dej

Postat av: Johanna

Nathalie: Lycka till! =)

Ems: Kul att du också ska a med. Tack för hjälpen.

Tezz: EAA = Essentiella aminosyror, BCAA = branched-chained amino acids. EAA är fler amonisyror och innehåller även BCAA medan BCAA endast innehåller några utvalda. Innan träningen är bra att ta EAA vad jag har hört. Jag gillar BCAA för att jag blivit rekommenderad det innan och även för att det finns i piller-form. För att veta mer om de båda kan du läsa bland annat på forum, kosttillskottsleverantörer, m.m. Mitt tips är annars att kanske du borde tänka på syftet med dina kosttillskott och inte köpa "bara för att" utan verkligen veta vad du köper och dess verkan för att få ut maximal effekt.

2011-01-05 @ 08:19:51
URL: http://inshape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0