En allmänt pissig dag...

Fy, idag kändes träningen verkligen inte bra. Första setet på bänkpressen kändes det knappt som att jag skulle orka pressa upp stången... men jag hastade mig nog in i övningen för i set 2 så kändes det betydligt bättre... Dock fick jag ingen kontakt i någon av bröstövningarna och det kändes himla surt. Jag blir verkligen frustrerad när det känns som att jag inte får till det! och jag kan inte komma på felet heller... Bara att hoppas på bättre lycka nästa gång. Jag fick lite ont i handleden också så det kan ju ha varit det. Armarna gick bättre men det kändes ändå inte super. Jag fick bra kontakt i biceps efter några set, men inte från start. Nej, allt som allt kändes det nog som ett ganska omotiverat pass. Jag började med 45 min på crosstrainern och kanske var det det som tog ut sin rätt i och med att jag inte kände att jag hade samma ork som normalt... När jag tänker efter så var kanske passet inte fy skam ändå... men känns det dåligt så gör det det.

Det känns inte som att jag tappat nått fett heller, snarare tvärtom. Känner mig bara allmänt småfet idag. Följer kostschemat till punkt och pricka, förutom att jag tillsatte liiiiite lite soja till köttfärsen igår och idag... Gott blev det. Känns som att ätardagen i söndags tog mig tillbaka till ruta 1... Vi får se vad vågen säger på fredag.

Motion: Crosstrainer 45 min
Styrketräning Bröst & Armar: 4 x bänkpress 50 kg, 3 x sned hantelpress 17-17-14 kg, 4 x pecdec 28 kg dropset, 4 x hantelcurl 14-14-12-12 kg, 3 x scottcurl 23 kg, 3 x frenchpress 27 kg, 4 x pushdowns 20-20-20-15 kg

Kommentarer
Postat av: Snorkelkompis

Du ska se att allt vänt imorgon. Det kanske är kroppens sätt att förbereda sig för att bränna mängder imorgon! :) Kör på!

2011-01-19 @ 20:54:40
URL: http://snorkelkompis.wordpress.com
Postat av: Vas

Ett tips är att aldrig gå på vad man känner sig som, oftast har man fel, min erfarenhet i alla fall :P Kul att du kommit igång med deffandet då! Kommer ihåg när speciellt du och emma klagade på när jag inte ville äta pizzor och godis "ofta", inte för att jag var så seriös som er nu men ändå kul nu såhär i efterhand när ni deffar seriöst ;D



Kötta på!

2011-01-19 @ 21:55:28
Postat av: Vas

Ett tips är att aldrig gå på vad man känner sig som, oftast har man fel, min erfarenhet i alla fall :P Kul att du kommit igång med deffandet då! Kommer ihåg när speciellt du och emma klagade på när jag inte ville äta pizzor och godis "ofta", inte för att jag var så seriös som er nu men ändå kul nu såhär i efterhand när ni deffar seriöst ;D



Kötta på!

2011-01-19 @ 21:56:54
Postat av: Johanna

Vas: ja, lite roligt är det allt... men som jag kommer ihåg det hade du ingen särskild motivering mer än att du inte tyckte om och det lät ju oerhört knepigt. Vem kan inte tycka om pizza och godis? ;)

2011-01-20 @ 07:27:17
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Petra

Hur kommer det sig att du körde cardion innan passet? Brukar du det? Kör en kortare uppvärmning istället och längre och jobbigare cardio efter styrkan...ett tips bara ;-)



Ps: Du är stark i bänken!

2011-01-20 @ 19:58:20
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell
Postat av: Eyal

Instämmer med Petra!



Sedan kan du inte vara för besviken. Du deffar ju. Det går upp och ner under deff. Bara fortsätt så blir det bättre.

2011-01-20 @ 21:38:39
URL: http://eyalmualem.com
Postat av: Johanna

Petra & Eyal: var faktiskt första gången som jag körde cardion innan och det avspeglade sig på passet också tycker jag men bröst & armar är inte min prioritet nu så jag tyckte att det gick bra den här enstaka gången... Helst kör jag cardio separat och styrka separat, men om jag kör dem tillsammans så blir det nästan uteslutande cardion efter styrkan eftersom styrkan är min prioritet. =)

2011-01-20 @ 22:37:08
URL: http://inshape.blogg.se/
Postat av: Petra

Det låter bra Johanna! ;-)

2011-01-22 @ 18:40:55
URL: http://metrobloggen.se/petrakardell

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din E-mail: (publiceras ej)

Din Bloggadress/hemsida:

Kommentar till inlägg:

Trackback
RSS 2.0